اخبار علمی پزشکی

گردش مالی ۶۴۰ میلیاردی فن‌بازار ملی ایران در ۵ ماه اول سال

گردش مالی ۶۴۰ میلیاردی فن‌بازار ملی ایران در ۵ ماه اول
سال
دبیر شبکه فن بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که وظیفه اصلی شبکه فن‌بازار ملی ایران کمک به رونق مبادلات فناورانه و انتقال تکنولوژی در زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور است، گفت: این شبکه از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، ۶۴ میلیارد تومان گردش مالی داشته تعداد بروکرها به ۵۴ رسیده است.

به گزارش ایسنا، محمد صالحی خالقی با بیان این که شبکه فن‌بازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نقش یک واسطه حرفه‌ای در سطوح مختلف در کنار عرضه‌کنندگان خواهد بود، اظهار کرد: در این شبکه ملی، تاکنون پنج فن‌بازار در عرصه‌های تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی، سلامت و شهر هوشمند ایجاد شده است تا به شکلی کاملاً تخصصی در حوزه‌های مختلف فناورانه به متقاضیان خدمات ارائه کند.
وی افزود: فن بازار تخصصی معدن نیز در حال اجرایی شدن است. در فن‌بازار تعداد شرکت‌ها به  چهار هزار و ۴۲۰، تعداد محصولات ۱۴ هزار و ۲۵۳ و تعداد تقاضاها به ۸۳۷ رسیده است.
دبیر شبکه فن بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آخرین عرضه‌ها در شبکه فن بازار ملی شامل دستگاه شبیه‌ساز سنسورهای خودرو و تست سیم‌کشی، دستگاه بالانس چرخ هوشمند، دستگاه تست و شستشوی انژکتور خودرو، تنظیم باد دیجیتالی اتوماتیک، طرح سرمایه‌گذاری تولید صفحات فایبرسمنت برد، طرح سرمایه‌گذاری تولید میکروراکتور و خط تولید انواع ماشین آلات صنایع مفتولی می‌شود.
به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی و صنعتی کشورها مطرح است. در مناطق مختلف جهان، روش‌های گوناگونی در راستای تسهیل انتقال و مبادله فناوری در سطوح محلی، ملی، منطقه‌ای و بین المللی به کار می‌رود. فن‌بازار بنگاهی برای مبادلات فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرف‌های عرضه و تقاضا را بر عهده دارد. این بازارهای فناوری، نقش پررنگی در ارتقای شاخص‌های این حوزه داشته و سبب می‌شوند تا معاملات بیشتر و گسترده‌تری در حضور بازیگران فعال این حوزه رقم بخورد.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401060806898/گردش-مالی-۶۴۰-میلیاردی-فن-بازار-ملی-ایران-در-۵-ماه-اول-سال

دکمه بازگشت به بالا