اخبار استان ها

اربعین و روزهای پایانی شهریور در مازندران آفتابی است

اربعین و روزهای پایانی شهریور در مازندران آفتابی است
ایسنا/مازندران معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران از هوای ابری و بارندگی پراکنده در روزهای آخر هفته و منتهی به اربعین خبر داد و گفت: از شنبه ۲۶ شهریور ماه، مصادف با اربعین حسینی آسمان استان صاف تا نیمه ابری است و تا روزهای پایانی شهریور با جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

احمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیش بینی وضع هوای استان مازندران اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان مازندران از روز پنجشنبه ۲۴ شهریور ماه غالبا ابری و در ارتفاعات مه آلود، با کاهش دما، وزش باد، بارندگی و احتمال رعد و برق همراه بوده و بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۳ تا ۲۸ درجه و در ارتفاعات بین ۱۶ تا ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.
وی گفت: آسمان استان در روز ‏جمعه ۲۵ شهریورماه نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده و وزش باد بوده که به تدریج از میزان ابرها کاسته می شود؛ بیشینه دما در این روز نیز در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۵ تا ۳۰ درجه و در ارتفاعات بین ۱۶ تا ۲۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی وضعیت هوای استان در روزهای شنبه تا سه شنبه ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما پیش بینی کرد و افزود: این روز بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۸ تا ۳۴ درجه و در ارتفاعات بین ۲۱ تا ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.
همچنین کمیته هواشناسی کشاورزی استان در توصیه هایی به کشاورزان مازندرانی، تسریع در برداشت شالی از مزارع رسیده برنج نواحی شرقی مازندران و انتقال محصول برداشت شده به مکان های مسقف یا کارخانه های شالیکوبی را مورد تاکید قرار داد.
گفتنی است به گزارش مرکز پاسخگویی سامانه ای سازمان هواشناسی استان، دریای مازندران امروز و فردا صبح، پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ شهریور مواج بوده و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/00062050421/اربعین-و-روزهای-پایانی-شهریور-در-مازندران-آفتابی-است

دکمه بازگشت به بالا