آخرین اخبار

افتخار قوه قضاییه تسهیل در دسترسی مردم به دادرسی عادلانه است

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری در دیدار با کامران علی اف دادستان کل کشور جمهوری آذربایجان ضمن خیر مقدم ابراز امیدواری کرد که نشست‌های مقامات قضایی دو کشور با نگاه حقوقی و قانون مدارانه در توسعه ارتباطات و حل و فصل بسیاری از موضوعات تاثیرگذار و سرفصل تحول در ارتباطات بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان باشد.
وی افزود: مقامات قضایی ایران از انجام این گونه دیدارها استقبال می‌کنند و امیدواریم که این نشست‌ها که دارای آثار و برکات زیادی است، جنبه اجرایی نیز داشته باشد.
رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به استقلال مقامات قضایی جهان در اخذ تصمیمات افزود: در ایران نیز قوه‌قضاییه و زیر مجموعه آن و همکاران قضایی دیوان عدالت اداری کاملا مستقل و بر اساس موازین قانونی و بدون توجه به حواشی به داوری نشسته و به دعاوی مردم رسیدگی می کنند.
مظفری با بیان اینکه آنچه به نظم جهانی دامن می‌زند ارتباط کشورهای مختلف با یکدیگر است افزود: ارتباط ما با کشورهای همسایه فراتر از مسایل سیاسی و به دلیل علقه خویشاوندی با مردم کشورهای هم مرز از جمله جمهوری آذربایجان است.
وی ادامه داد: از اینگونه ارتباطات و دیدارها استقبال می‌کنیم تا سر فصلی برای انجام گفت وگوها و اقدامات بهتر در آینده باشد.
مظفری افزود: در چند سال اخیر ثبت شکایات و همه فرایند رسیدگی و ابلاغ احکام در قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری به صورت الکترونیک انجام می‌شود.
رئیس دیوان عدالت اداری به تشریح نمودار سازمانی و نحوه رسیدگی شعبات دیوان عدالت اداری به شکایات مردم پرداخت.

دادستان کل جمهوری آذربایجان: ساختار قضایی کشور ایران برای ما بسیار جالب است
دادستان کل جمهوری آذربایجان در این دیدار با قدردانی از دعوت ایران از مقامات قضایی کشور گفت: امروز دومین روز حضور ما در کشور برادر و دوست ما ایران است و از حضور در این کشور لذت می‌بریم.
کامران علی اوف با بیان اینکه روز گذشته دیدارهای مثمر ثمری با مقامات قضایی ایران داشتیم، افزود: به این نتیجه رسیده ایم که برای رفع مشکلات باید دیدارهای پی در پی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ساختار قضایی کشور ایران برای ما بسیار جالب است، افزود: به این دلیل که مقامات قضایی ایران در کنار حقوق جزایی در حوزه حقوق مدنی نیز فعالیت می کنند و قرار شد که حقوق مدنی ایران را گرفته و مطالعه کنیم.
دادستان کل کشور جمهوری آذربایجان با بیان اینکه ایران کشور کهنی است که دولتی قوی دارد، اضافه کرد: باتوجه به اینکه حقوق اساسی هر کشور در حقوق مدنی آن نهفته است و ایران در زمینه حقوق مدنی تجارب بسیار خوبی دارد که این موضوع برای ما بسیار جالب بود.
کامران علی اوف نظارت کامل بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و آراء قضات در ایران را قابل توجه و کم نظیر دانست و به خاطر دریافت اطلاعات و توضیحات از رئیس دیوان عدالت اداری قدردانی کرد.
دادستان کل کشور جمهوری آذربایجان پس از ارائه گزارش تصویری از شعب و هیئت‌های عمومی و تخصصی پرسش هایی در مورد نحوه فعالیت و نظارت دیوان عدالت اداری مطرح کرد که رئیس دیوان عدالت اداری به صورت مبسوط و کامل پاسخ این پرسش ها  را ارائه داد.

2022-08-31 22:53:04

منبع خبر : https://www.irna.ir/news/84873789/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%B1-%D9%82%D9%88%D9%87-%D9%82%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D8%B3%D9%87%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

دکمه بازگشت به بالا