اخبار فرهنگی هنری

خدمت‌رسانی مدارس و مساجد در پیاده‌روی اربعین

خدمت‌رسانی مدارس و مساجد در پیاده‌روی اربعین
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
حمیدرضا خونویی، مسئول برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین در تهران گفت: مردم بعد از نماز صبح و از ساعت ۶ صبح مسیر ۱۴ کیلومتری راهپیمایی را به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز می‌کنند. در این مسیر  بیش از ۱۰۰۰ موکب مردمی به خدمات‌دهی زائران مشغول هستند.
حمیدرضا خونویی ادامه داد: این موکب‌ها هم پذیرایی به زائران را به عهده دارند و هم خدمات مربوط به کودکان را ارائه می‌دهند. ۳۰ نقطه برای استراحت بانوان درنظر گرفته شده که این موکب‌ها کاملاً پوشیده شده و خانم‌ها می‌توانند استراحت کنند. برای موکب‌ها کولر گذاشته شده و کودکان می‌توانند در کنار مادرانشان خدمات تفریحی و فرهنگی را دریافت کنند. 
مسئول برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین در تهران درباره خدمات‌دهی موکب‌ها افزود: یک دسته از موکب‌ها خدمات پذیرایی به زائران را به عهده دارد. پذیرایی شامل صبحانه، نهار و میان‌وعده است. دسته دیگر موکب‌ها با شربت، چای، آب معدنی از زائران پذیرایی می‌کند. یک‌سری از موکب‌ها مختص کودکان است و هدایا و عروسک به آن‌ها داده می‌شود. یعنی اگر زائری از میدان خراسان هم وارد مسیر پیاده‌روی شده باشد، خدمات ارائه شده را دریافت می‌کند و مدام این خدمات در طول مسیر توزیع می‌شود. 
خونویی با بیان اینکه در هنگام اذان ظهر در بیش از ۱۰۰ نقطه مسیر موکب برپا می‌کنیم، گفت: تانکر آب درنظر گرفته تا مردم بتوانند وضو بگیرند؛ بنابراین در ۱۰۰ نقطه از مسیر نماز جماعت برپا می‌شود. موکب‌های مردمی هم فرش پهن می‌کنند و نماز جماعت دارند.
مسئول برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین در تهران با اشاره به اینکه در بیش از ۸۰ درصد موکب‌ها شاهد حضور مردم هستیم، گفت: یعنی از بین موکب‌هایی که در روز اربعین برپاست، بیش از ۸۰۰ موکب را مردم اداره می‌کنند. 
خونویی در پاسخ به این سوال که چه تعداد مدارس، حسینیه و مسجد در خدمت زائران است، گفت:  مدارس، مساجد و حسینیه‌ها در بیش از ۱۰۰ نقطه باز هستند و در مسیر تابلو‌هایی دیده می‌شود که برای زائران نشانه‌گذاری شده است. 
وی درباره بحث نظافت و خدمت‌رسانی به زائران در روز راهپیمایی اربعین و بعد از آن توضیح داد: نیرو‌های خدمات شهری در تمام مناطق شهرداری تهران از صبح روز اربعین در مسیر راهپیمایی حضور دارند و تا انتهای کار نظافت مسیر را انجام می‌دهند. 
مسئول برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین در تهران در پاسخ به این سوال که چه تعداد ناوگان حمل و نقل درنظر گرفته شده، افزود: آماری ندارم. ولی از میدان خراسان به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) هم ون گذاشته شده و هم اتوبوس درنظر گرفته شده است. در شهر‌ری هم از لحاظ ون و اتوبوس تدارک ویژه‌ای شده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240233/خدمت‌رسانی-مدارس-و-مساجد-در-پیاده‌روی-اربعین

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا