اخبار بین المللی

سمفونی خون در گواتمالا+ تصاویر

سمفونی خون در گواتمالا+ تصاویر
دستگاه‌های امداد و نجات اعلام کردند در ازدحامی که بامداد پنجشنبه پس از برگزاری کنسرت به مناسبت جشن‌های گرامیداشت سالگرد استقلال گواتمالا بوجود آمد، دست کم ۹ نفر از جمله دو نوجوان جان باختند و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، صلیب سرخ گواتمالا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در ازدحامی که هنگام تجمعی عظیم در شهر کویتزالتنانگو در ۲۰۰ کیلومتری غرب گواتمالا سیتی بوجود آمد، صلیب سرخ گواتمالا و آتش نشانان داوطلب بیش از ۲۰ زخمی را نجات دادند. ۹ نفر نیز در محل جان باختند».
بنابراعلام مطبوعات محلی و دستگاه‌های امداد و نجات، قربانیان هنگامی که هزاران نفر تلاش می‌کردند پس از پایان کنسرت محل را ترک کنند، زیر دست و پا له شدند.

این حادثه در فضایی باز در کویتزالتنانگو که به برگزاری جشن‌های میهنی و جشن سنتی “Xelafer” اختصاص دارد، اتفاق افتاد. بیشتر کسانی که جان باختند اهل مالاکاتان (جنوب غربی) و منطقه‌ای نزدیک به مرز مکزیک، در یکصد کیلومتری این محل هستند.
آلخاندرو جیاماتی رئیس جمهور گواتمالا که پنجشنبه در رژه به مناسبت جشن استقلال در پایتخت حضور داشت به این حادثه تأسف بار که در پایان روز اتفاق افتاد واکنشی نشان نداد.
پس از آنکه برگزاری جشن‌های عمومی به مدت دو سال به علت شیوع کرونا متوقف شده بود، گواتمالا امسال به مناسبت سالگرد استقلال این کشور و بقیه کشور‌های آمریکای مرکزی، که پیش از این مستعمره اسپانیا بودند، این مراسم را برگزار کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240461/سمفونی-خون-در-گواتمالا-تصاویر

دکمه بازگشت به بالا