اخبار بین المللی

اختلال در پرواز‌های اروپا در پی اعتصاب کارکنان برج مراقبت در فرانسه

اختلال در پرواز‌های اروپا در پی اعتصاب کارکنان برج مراقبت در
فرانسه
در پی اعتصاب کارکنان برج مراقبت در فرانسه، دستکم هزار پرواز یا لغو یا با تاخیر مواجه شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فراخوان اتحادیه ملی کنترل ترافیک هوایی برای اعتصاب و درخواست افزایش حقوق در مواجهه با تورم و تسریع در روند استخدام، موجب نگرانی در فرانسه و کشور‌های دیگر شده است، زیرا اختلال در همه پرواز‌ها بروز می‌کند.
اداره کل هوانوردی غیرنظامی از شرکت‌ها خواسته نیمی از برنامه پرواز خود را در روز جمعه، یعنی حدود ۱۰۰۰ پرواز که از خاک فرانسه خارج یا به آن وارد می‌شوند را لغو کنند.
در نتیجه ارائه حداقل خدمات، لغو پرواز‌ها و تاخیر‌های قابل توجه در سراسر خاک فرانسه قابل پیش بینی است. هوانوردی فرانسه از مسافران خواست یا سفر خود را به تعویق بیندازند یا برای اطلاع از وضعیت پرواز خود قبل از پرواز تماس بگیرند.
این اعتصاب همچنین می‌تواند بر همه ترافیک هوایی اروپا تأثیر بگذارد. دولت فرانسه اعلام کرد با مدیر شبکه اروپایی به منظور ارائه اقداماتی به خطوط هوایی در حال رایزنی است.
رایان ایر، پیشروترین شرکت هواپیمایی اروپایی از نظر تعداد پرواز‌ها اعلام کرد این اقدام غیرموجه آن را مجبور می‌کند ۴۲۰ پرواز (۸۰۰۰۰ مسافر) را که عمدتاً بر فراز فرانسه پرواز می‌کردند، در روز جمعه لغو کند.
اتحادیه کارکنان برج مراقبت در فرانسه اعلام کرد در حالی که لایحه مالی سال ۲۰۲۳ که در حال حاضر در حال تدوین است، در ماه اکتبر به مجلس می‌رسد، عدم وجود ضمانت از سوی مقامات دولتی و عمومی درباره سرنوشت آن‌ها غیرقابل قبول است.
این متخصصان به ویژه از بازنشستگی برنامه ریزی شده یک سوم مهندسان کنترل ناوبری هوایی بین سال‌های ۲۰۲۹ تا ۲۰۳۵ نگران هستند.
ایرفرانس تصمیم گرفته است حدود ۴۰۰ پرواز از ۸۰۰ پرواز خود را که برای جمعه برنامه ریزی شده بود لغو کند. این نشان دهنده ۵۵ درصد پرواز‌های کوتاه و متوسط خواهد بود، در حالی که پرواز‌های طولانی مدت کمتر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و از هر ده پرواز یک پرواز لغو می‌شود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240479/اختلال-در-پرواز‌های-اروپا-در-پی-اعتصاب-کارکنان-برج-مراقبت-در-فرانسه

دکمه بازگشت به بالا