اخبار علمی پزشکی

هیچ محدودیتی در منابع مالی تحقیقات دانشگاهی از سوی وزارت بهداشت وجود ندارد

هیچ محدودیتی در منابع مالی تحقیقات دانشگاهی از سوی وزارت
بهداشت وجود ندارد
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان این‌که در زمینه پایان‌نامه‌های دانشگاه‌ها باید کیفیت جای کمیت را بگیرد و روی تحقیقات کاربردی کار کنند، گفت: وزارت بهداشت در موضوع تحقیقات هیچ محدودیتی برای منابع مالی قائل نیست.

به گزارش ایسنا، دکتر یونس پناهی در گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه یک کشور در شهر ساری با اشاره به رتبه ۱۵ ایران در تولید علم، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری برای ارتقای جایگاه تولید فناوری می‌تواند ایران را در زمینه خودکفایی داروها و تجهیزات پزشکی یاری رساند.
وی یادآور شد: ایران در میان ۱۳۲ کشور رتبه ۶۰ را در زمینه تولید فناوری و نوآوری دارد که باید این رتبه ارتقا پیدا کند و کشورمان به جایگاه خوبی در جهان دست یابد. ضروری است با اصلاح سیاست‌ها، چشم‌انداز مترقی در عرصه تولید فناوری برای کشورمان ایجاد شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت نکات کلیدی حوزه تحقیقات و فناوری را برشمرد و تصریح کرد: تولید علم و دانش از جمله این نکات کلیدی به شمار می‌رود و آن‌چنان این بخش حائز اهمیت است که آبرو و حیثیت هر کشوری محسوب می‌شود، همان‌طور که اخیرا رئیس جمهور هم بر ضرورت تولید علم تاکید کرده است.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت همواره یکی از متولیان تولید علم به شمار می‌رود و باید این مسیر با شتاب بیشتری طی شود.
دکتر پناهی با تاکید بر این‌که نباید مصرف کننده علم دیگر کشورها باشیم، گفت: در حال حاضر ایران رتبه پانزدهم جهان را در تولید علم دارد و ارتقای آن جزو برنامه‌های دانشگاهیان به‌ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی است.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اظهار کرد: نظارت بر پایان‌نامه‌های دانشجویان و اصلاح رویه موجود می‌تواند کمک‌کننده باشد و تلاش کنیم تا پایان‌نامه‌هایی را که منجر به تولید محصول می‌شود، افزایش دهیم.
وی تاکید کرد: در زمینه پایان‌نامه‌های دانشگاه‌ها باید این هدف‌گذاری وجود داشته باشد که کیفیت جای کمیت را بگیرد و روی تحقیقات کاربردی کار کنند. ضمن اینکه وزارت بهداشت برای موضوع تحقیقات هیچ محدودیتی برای منابع مالی قائل نیست.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401062518707/هیچ-محدودیتی-در-منابع-مالی-تحقیقات-دانشگاهی-از-سوی-وزارت-بهداشت

دکمه بازگشت به بالا