اخبار ورزشی

سرمربیان تیم‌های ملی کبدی هفته آینده معرفی می‌شوند/ از لژیونرها حق رشد گرفته می‌شود نه مالیات

دبیر فدراسیون کبدی می‌گوید پولی که از لژیونرهای حاضر در لیگ ستارگان هندوستان دریافت می‌شود حق رشد است نه مالیات.

عباس فرهمندمهر، دبیر فدراسیون کبدی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آغاز اردوی تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان اظهار کرد: بعد از پایان لیگ برتر مردان (آغاز لیگ از آبان و به مدت سه ماه) اردوهای تیم ملی مردان آغاز می‌شود. تعدادی هم لژیونر در لیگ هندوستان داریم که آنها هم بعد از مسابقات لیگ برتر به اردوها اضافه خواهند شد. اردوها را در بخش زنان زودتر شروع خواهیم کرد. بحث بدنسازی و آمادگی جسمانی آنها را در اولویت قرار داده‌ایم و اردوهای زنان زودتر تشکیل می‌شود.
او در پاسخ به این سوال که پیش‌تر با سرمربیان تیم‌های ملی یعنی شایلا جین و مازندرانی تمدید قرار داد نشد، آیا آنها باز هم به عنوان سرمربیان تیم‌ها معرفی می‌شوند؟ گفت: هفته‌ آینده و بعد از تعطیلات یک جلسه خواهیم داشت و کادر فنی تیم‌های ملی مردان و زنان را معرفی می‌کنیم. اکنون چون هیچ چیز قطعی نیست من هم تا بعد از جلسه نمی توانم اسامی را اعلام کنم.
فرهمندمهر در پاسخ به این سوال که آیا باز هم شایلا جین هندوستانی را به عنوان تیم ملی زنان انتخاب خواهید کرد؟ گفت: مشخص نیست اما قطعا هدف ما اعتماد به مربیان داخلی است. می خواهیم وارد فازی شویم که از مربیان داخلی استفاده تا این بخش را تقویت کنیم. احتمال اینکه دیگر جین دعوت نشود خیلی زیاد است اما بعد از جلسه رسما اعلام خواهیم کرد.
وی در مورد مبلغی که فدراسیون کبدی از قرارداد لژیونرها دریافت می‌کند نیز اظهار کرد: اصطلاح مالیات که برای این منظور گفته می‌شود غلط است و چنین بحثی در کار نیست. هر سال این بحث به وجود می آید. لژیونرها با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند و به اشتباه از واژه مالیات نام می‌برند. ورزشکارانی که در لیگ ستارگان هند بازی می‌کنند راسا از سمت فدراسیون‌ها معرفی می‌شوند و فدراسیون‌ها برای آنها رایزنی می‌کنند.
دبیر فدراسیون کبدی افزود: لیگ ستارگان هند مستقیما از فدراسیون اسامی بازیکنان را می خواهد و رییس فدراسیون شخصا با مسئولان این لیگ رایزنی می‌کند. ما در گذشته تنها ۵ بازیکن لژیونر داشتیم که اورسجی آن را به ۱۷ بازیکن رسانده است. اینها نشان می دهد که فدراسیون برای این موضوع کار انجام می دهد و تلاش می‌کند. این بحث در همه رشته‌های ورزشی مطرح است و وقتی که یک پول از طریق لژیونرها یا قرارداد بازیکنان وارد می‌شود باید مقداری از آن به سیستم برگردد و برای تولید ورزشکاران حرفه‌ای و تجهیز و توسعه امکانات در استان‌ها هزینه شود.
فرهمندمهر گفت: همه ورزشکاران می دانند که بخش اعظم این پول در استان خودشان برای خرید تاتامی و تجهیزات، کمک به مربیان استان ها و شاید کمک به هیات‌های استان هزینه می‌شود. این پول برای توسعه کبدی هزینه می‌شود. واژه مالیات کلمه ای است که اشتباه به کار برده می‌شود. این مبلغ، حق رشدی است که برای این رشته هزینه می‌شود.
او افزود: اردوهای ملی برای بازی های آسیایی حداقل ۹ ماه طول می‌کشد. برگزاری هر اردو با ۳۰ تا ۵۰ ورزشکار و کادر فنی بالای ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد. ورزشکار در همین اردوهای تیم ملی رشد می‌کند و فدراسیون برای او هزینه می‌کند. جدا از این هزینه‌ها حقوق و مزایایی هم فدراسیون برای بازیکنان در نظر گرفته است. ما جزو معدود فدراسیون‌هایی هستیم که به ورزشکاران حق اردو می‌دهیم. فدراسیون هزینه کرده و لژیونرها را به یک سطحی رسانده که در مسابقات مقام بگیرند. بعد که به سطحی می‌رسند باید این پول برگردد تا فدراسیون دوباره بتواند به نحو احسنت این کار را برای نفرات بعدی انجام دهد. این حق رشد است نه مالیات.
وی در خصوص اینکه این حق رشدی که می‌گوید برای هر بازیکن چه مقدار است؟ گفت: طبق کمیته‌ای که برای این منظور ایجاد شده تعیین می‌شود. بسته به شاخص‌هایی که تعیین شده مثل سابقه حضور بازیکن در لیگ هندوستان، مبلغ قرارداد و سن و سال آنها مبلغ مشخص می‌شود.
انتهای پیام

سورس:
https://www.isna.ir/news/1401062518687/سرمربیان-تیم-های-ملی-کبدی-هفته-آینده-معرفی-می-شوند-از-لژیونرها

دکمه بازگشت به بالا