اخبار بین المللی

اردوغان: اگر اسد به سمرقند می‌آمد، با او دیدار می‌کردم

اردوغان: اگر اسد به سمرقند می‌آمد، با او دیدار
می‌کردم
روزنامه ترکیه‌ای حریت روز جمعه گزارش داد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ابراز تمایل کرده است که در صورت حضور رئیس جمهور سوریه در نشستی که در ازبکستان برگزار می‌شود، با بشار اسد دیدار می‌کند. اما او خاطرنشان کرد که اسد در این نشست شرکت نمی‌کند.
به گزارش رویترز، این گزارش پس از آن منتشر شد که چهار منبع به رویترز گفتند که رئیس اطلاعات ترکیه در هفته‌های اخیر با همتای سوری خود در دمشق جلسات متعددی داشته است که نشانه‌ای از تلاش‌های روسیه برای تشویق به گرم شدن روابط بین کشور‌های طرف مقابل در جنگ سوریه است. 
عبدالقادر سلوی، ستون نویس روزنامه حریت گزارش داد که اردوغان این اظهارات را در مورد اسد در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه که روز دوشنبه پشت در‌های بسته برگزار شد، بیان کرد.
سلوی در نشست حزبی به نقل از اردوغان گفت: “ای کاش اسد به ازبکستان می‌آمد، با او صحبت می‌کردم. اما او نمی‌تواند به آنجا بیاید.”
نشست سران سازمان همکاری شانگهای در روزهای پانزدهم و شانزدهم سپتامبر در شهر سمرقند ازبکستان برگزار می‌شود. این سازمان در سال ۲۰۰۱ به منظور همکاری‌های امنیتی، فرهنگی و اقتصادی تشکیل شد. این نهاد هم اینک شامل چین، روسیه، هند، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و ایران به عنوان عضو دائم و کشور‌های بلاروس، مغولستان و افغانستان به عنوان عضو ناظر است. شمار دیگری از کشورها مانند ارمنستان، جمهوری آذربایجان، کامبوج، نپال، سریلانکا و ترکیه هم عضو شریک این سازمان محسوب می‌شوند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240559/اردوغان-اگر-اسد-به-سمرقند-می‌آمد-با-او-دیدار-می‌کردم

دکمه بازگشت به بالا