اخبار بین المللی

گفتگوی تلفنی رابرت مالی با وزیر خارجه عمان درباره برجام

گفتگوی تلفنی رابرت مالی با وزیر خارجه عمان درباره
برجام
رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود از تماس تلفنی با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان خبر داد و نوشت: بابت جدیدترین تماسم با وزیر امور خارجه عمان بدر البوسعیدی که امروز انجام شد بسیار تشکر میکنم.»
در بخش دیگری‌ای پیام مالی آمده است:» من مجدداً از همکاری نزدیک عمان در مورد مسائل منطقه‌ای و به‌ویژه تلاش‌های ما برای دستیابی به توافقی در مورد بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام تشکر کردم.»
پیش از این برخی منابع تایید نشده ادعا کرده بودند که رابرت مالی از مقام خود در مذاکرات برجام کنار گذاشته شده است. این در حالی است که فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه کنگره آمریکا رادر جریان مذاکرات احیای توافق هسته‌ای قرار داد.
«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در کنفرانس خبری خود در شورای حکام به تکرار مواضع ضد ایرانی این نهاد پرداخت و گفت: «هیچ پیشرفتی در تحقیقات جاری در فعالیت‌های هسته‌ای ایران حاصل نشده است. هرچه زمان می‌گذرد جمع‌بندی اختلاف پادمانی بسیار دشوار می‌شود، ایران باید در دادن دسترسی به ما برای دریافت اطلاعات بسیار شفاف عمل کند. شکاف اطلاعاتی ما درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حال عمیق شدن است.»
نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین روز دوشنبه با محوریت اوکراین و ایران آغاز شد. در این دوره با حضور نمایندگان ۳۵ کشور عضو این شورا از جمله «محسن نذیری اصل» سفیر جدید ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، موضوع ایران و برجام هم در دستور کار قرار داشت و طبق برنامه اعلام شده قرار بود راستی آزمایی و بازرسی فعالیت‌های اتمی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و اجرای توافقنامه پادمان بررسی شود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240662/گفتگوی-تلفنی-رابرت-مالی-با-وزیر-خارجه-عمان-درباره-برجام

دکمه بازگشت به بالا