اخبار بین المللی

حمایت پوتین از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای

حمایت پوتین از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضمن حمایت از پیوستن ایران و بلاروس به سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد این اقدام تاثیر مثبتی بر کار این سازمان خواهد داشت.
وی در جریان اجلاس شانگهای در سمرقند گفت: «روسیه قطعا از تکمیل روند الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگ‌های به سریع‌ترین شکل ممکن حمایت می‌کند و در همین رابطه قرار است امروز تفاهم‌نامه‌ها و اسناد مربوطه امضا شوند. عضویت کامل ایران تأثیر مثبتی بر عملکرد این سازمان خواهد داشت چرا که این کشور در منطقه اوراسیا و همچنین در سطح بین‌المللی نقش مهمی ایفا می‌کند.»
پوتین در بخش دیگری از اظهاراتش به مسئله انرژی و غذا در جهان پرداخت و گفت: ما آماده ایم تا برای حل بسیاری از مشکلات جهان که مهمترین آن‌ها انرژی و غذا است همکاری داشته باشیم
رئیس جمهور روسیه ارسال کود به کشور‌های در حال توسعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: ۳۰۰ هزار تن کود‌های شیمیایی روسیه در بنادر اروپا وجود دارد و آماده تحویل به کشور‌های در حال توسعه است. اروپا تا حدی تحریم‌های اعمال شده بر کود‌های روسیه را لغو کرده است. وی سیاست‌های اقتصادی جهانی را دستخوش دگرگونی‌های برگشت ناپذیر عنوان کرد.
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین نیز اعلام کرد باید از هرگونه تلاش نیرو‌های خارجی برای سازماندهی انقلاب‌های رنگی در کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای جلوگیری شود. ما باید از تلاش‌های یکدیگر برای حفظ امنیت و توسعه حمایت کنیم.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240694/حمایت-پوتین-از-پیوستن-ایران-به-سازمان-همکاری-شانگهای

دکمه بازگشت به بالا