اخبار فضای مجازی

برترین کشتی گیران ایران به لحاظ مدالی/ حسن یزدانی پس از رکورد شکنی در صدر

برترین کشتی گیران ایران به لحاظ مدالی/ حسن یزدانی پس از
رکورد شکنی در صدر
حسن یزدانی با رسیدن به دیدار فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان، صاحب هشتمین مدال خود در رقابت‌های جهانی و المپیک می‌شود و با کسب این مدال، به عنوان نخستین کشتی گیر ایرانی خواهد بود که تعداد مدال هایش به عدد ۸ رسیده است.
یزدانی قهرمان و نایب قهرمان المپیک و دارنده ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز کشتی آزاد جهان است و پیش از این تعداد مدالهایش با جهان پهلوان غلامرضا تختی و حمید سوریان که صاحب ۷ مدال جهانی و المپیک هستند مساوی بود.
آقا تختی دارنده یک مدال طلا و ۲ نقره المپیک و همچنین ۲ مدال طلا و مدال۲ نقره جهان است و حمید سوریان نیز ۶ مدال طلای جهان و یک طلای المپیک را در کارانامه دارد.
عبدالله موحد با ۵ مدال طلای جهان و یک طلای المپیک و علیرضا حیدری با یک طلا، ۳ نقره و یک برنز جهان و یک برنز المپیک، هر کدام صاحب ۶ مدال جهانی و المپیک هستند که جایگاه سوم برترین‌ها را به خود اختصاص داده اند.
۵ کشتی گیر یعنی ابراهیم جوادی (۴ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک)، رسول خادم (یک طلا و یک برنز المپیک، ۲ طلا و یک نقره جهان)، علیرضا دبیر (قهرمان المپیک، یک مدال طلا و ۳ نقره جهان)، قاسم رضایی (قهرمان و نفر سوم المپیک، یک نقره و ۲ برنز جهان) و حسن رحیمی (دارنده یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز جهان و نفر سوم المپیک) نیز هر کدام با مجموع ۵ مدال جهانی و المپیک در رده بعدی برترین نفرات ایران به لحاظ مدالی قرار دارند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240630/برترین-کشتی-گیران-ایران-به-لحاظ-مدالی-حسن-یزدانی-پس-از-رکورد-شکنی-در-صدر

دکمه بازگشت به بالا