اخبار بین المللی

چهل سال از جنایت صبرا و شتیلا گذشت+ تصاویر

چهل سال از جنایت صبرا و شتیلا گذشت+ تصاویر
چهل سال قبل در چنین روزی جنایت صبرا و شتیلا به دست نظامیان رژیم صهیونیستی و برخی گروه‌های لبنانی وابسته در اردوگاه آوارگان صبرا و شتیلا نزدیک بیروت رقم خورد.
در فاصله روز‌های ۱۶ تا ۱۸ سپتامبر ۱۹۸۲ (۲۶ تا ۲۸ شهریور ۶۱) اردوگاه‌های فلسطینی صبرا و شتیلا در جنوب بیروت شاهد به خاک و خون کشیده شدن حدود ۴ هزار زن، کودک، پیر، جوان و آواره فلسطینی توسط صهیونیست‌ها به فرماندهی آریل شارون، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی و مزدوران وی یعنی نیرو‌های فالانژ لبنانی به رهبری سمیر جعجع و ایلی حبیقه بوده است.
پس از کشتار صبرا و شتیلا، آریل شارون که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را به عهده داشت قصد داشت با همکاری ایلی حبیقه عملیات نظامی مشترک را برای اشغال بیروت آغاز کند.

سمیر جعجع از منفی‌ترین شخصیت‌های لبنانی است. سمیر جعجع و حزب فالانژ‌ها عموما یادآور کشتار و جنایت‌های متعدد در جنگ داخلی لبنان و همچنین همکاری گسترده با رژیم صهیونیستی در دوره اشغال این کشور هستند. کشتار «عین الرمانه» (شلیک به سوی اتوبوس حامل اعضای جبهه آزادیبخش فلسطین در ۱۳ آوریل ۱۹۷۵ با ۲۷ کشته)، یورش به شهرک «اهدن» در ۱۳ جولای ۱۹۷۸ با ۳۳ کشته، یورش به اردوگاه صبرا و شتیلا و کشتار آوارگان فلسطینی به دستور رژیم صهیونیستی که از ۱۶ الی ۱۸ سپتامبر ۱۹۸۲ طول کشید و بین ۷۰۰ الی ۳۵۰۰ مرد و زن و پیر و کودک در این جنایت قتل عام شدند و جنایت روستای الصفره، در ۷ جولای ۱۹۸۰ با ۸۳ کشته از جنایاتی است که در کارنامه جعجع ثبت شده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240721/چهل-سال-از-جنایت-صبرا-و-شتیلا-گذشت-تصاویر

دکمه بازگشت به بالا