اخبار بین المللی

حرکت ضد صهیونیستی رئیس جمهور شیلی در مراسم تحویل اعتبارنامه سفیر اسرائیل

حرکت ضد صهیونیستی رئیس جمهور شیلی در مراسم تحویل اعتبارنامه
سفیر اسرائیل
«گابریل بوریک» رئیس جمهور ۳۶ ساله شیلی در اعتراض به شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری اعتبارنامه سفیر اسرائیل را نپذیرفت.
روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت: وزیر خارجه شیلی به سفیر جدید رژیم صهیونیستی ابلاغ کرد که رئیس جمهور به علت کشته شدن کودکان در کرانه باختری حاضر نیست وی را در مراسم تسلیم اعتبارنامه به حضور بپذیرد. این در حالی بود که سفیر جدید رژیم صهیونیستی برای تسلیم استوارنامه خود وارد کاخ ریاست جمهوری شیلی شده بود.
این اقدام رئیس جمهوری شیلی تقدیر حامیان فلسطین و گروه‌های مقاومت را به دنبال داشت. عبدالباری عطوان تحلیلگر سرشناس و سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: گابریل بوریک رئیس جمهور شیلی در آخرین دقیقه و پس از ورود سفیر اسرائیل به کاخ ریاست جمهوری، به علت دریافت گزارشی درباره اقدام ارتش (رژیم صهیونیستی) در ترور نوجوان پانزده ساله فلسطینی در کرانه باختری مراسم تحویل استوار نامه سفیر «اسرائیل» را لغو کرد و از سفیر خواست هر چه سریعتر کاخ ریاست جمهوری را ترک کند… آیا روسا یا پادشاهان عرب چنین اقدامی انجام می‌دهند؟ زمان چنین مردان و عزت و کرامتی در این دوره پست سپری شده است.
به گزارش کانال تلگرامی فلسطین الان، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از اقدام رئیس جمهور شیلی در امتناع از دریافت استوار نامه سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور تقدیر و تشکر کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240739/حرکت-ضد-صهیونیستی-رئیس-جمهور-شیلی-در-مراسم-تحویل-اعتبارنامه-سفیر-اسرائیل

دکمه بازگشت به بالا