آخرین اخبار

تفاهم‌نامه همکاری ایرنا و اداره‌کل حفاظت محیط زیست گلستان امضا شد

مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه امروز چهارشنبه با حضور نورالله مرادی سخنگو و معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، سید ابوالقاسم موسوی مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسوولیت اجتماعی سازمان محیط زیست، محمدرضا کنعانی مدیرکل محیط زیست گلستان و غلامرضا رجایی رییس خبرگزاری ایرنا مرکز گلستان برگزار شد.

همکاری، مساعدت و فراهم‌کردن شرایط و امکانات مورد نیاز برای حضور خبرنگاران، عکاسان، کارشناسان و مدیران ایرنا در مراسم و مناسبت‌ها، عضویت ایرنا در کارگروه اطلاع‌رسانی اداره کل برای تبادل اطلاعات و برنامه‌ریزی برای پوشش خبری و تصویری مناسبت‌های خبری و در اختیارگذاشتن مطالعات، تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی اداره کل به ایرنا برای انتشار از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم امضای این تفاهم نامه به تاکید دولت برای استفاده بیشتر از ظرفیت رسانه برای انعکاس خدمات و دستاوردها و همچنین ارائه آموزش به مردم تاکید کرد و گفت: ایرنا به عنوان یکی از رسانه‌های قدیمی و صاحب سبک، پیشگام فعالیت‌های محیط زیستی است.

نورالله مرادی اظهار داشت: باید تلاش کنیم از ظرفیت این رسانه و دیگر خبرگزاری ها برای مردمی‌سازی محیط زیست استفاده کنیم.

سخنگوی مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: کم توجهی به مردمی کردن محیط زیست در گذشته موجب غفلت از ظرفیت فراوان نیروهای مردمی و علاقمند به محیط زیست از جمله ساکنان مناطق پیرامونی زیستگاه‌های ارزشمند مانند تالاب‌ها و پارک‌های جنگلی شد که تلاش می‌کنیم این نقطه ضعف را با کمک گرفتن بیشتر از رسانه ها جبران کنیم.

سرپرست خبرگزاری ایرنا مرکز گلستان هم در این مراسم از آمادگی کامل این رسانه برای انتشار مطالب محیط زیستی در راستای توسعه استان خبر داد و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی همیشه یار و یاور محیط زیست بوده است، تلاش دارد با تهیه گزارش‌های خبر و تولید محتوای مناسب کاملا حرفه‌ای به افزایش آگاهی و آشنایی بیشتر جامعه از واقعیت‌های محیط زیست کمک کنیم.

غلامرضا رجائی با بیان اینکه محیط زیست یک مسئله حیاتی در دنیای امروزی است، خاطرنشان کرد: حمایت از فعالیت‌های محیط زیستی و نقد اقدامات تخریبگرانه همواره در ایرنا گلستان مشهود بود که این رویکرد همچنان با قدرت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به سرعت باورنکردنی نابودی محیط زیست به دست انسان تاکید کرد: تاثیرپذیری مردم از رسانه‌ها فرصت مناسب خواهد بود تا جامعه را با اهداف محیط زیست همراه کرد از طرفی برای ارتقای فرهنگ عمومی در حوزه محیط زیست باید مطالب آموزشی در همه بخش‌های جامعه خصوصا کودکان و نوجوانان به عنوان سفیران محیط زیست تهیه و در دستور کار قرار گیرد.

رجائی با اشاره به جوسازی و مخالفت‌هایی که با احداث تله‌کابین و طرح جامع گردشگری در «آشورآده» می‌شود، یادآور شد: نباید اجازه داد به بهانه مسائل زیست محیطی با سرنوشت یک استان بازی شود.

سرپرست خبرگزاری ایرنا مرکز گلستان با بیان اینکه برخی‌ها به بهانه محیط زیست با هر طرح اشتغالزا و توسعه‌ای در استان مخالفت می‌کنند، گفت: ایرنا یکی از حامیان محیط زیست است و تلاش می‌کند با پوشش مناسب اقدامات و فعالیت‌های این سازمان گامی برای حل مشکلات و معضلات محیط زیستی کشور بردارد. 

وی خاطرنشان کرد: خبرگزاری ایرنا همواره به مسائل زیست محیطی نگاه حرفه‌ای داشته و این رویکرد کمک حال محیط زیست استان در رسیدن به اهداف شده است.

2022-08-31 23:17:31

منبع خبر : https://www.irna.ir/news/84873838/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%87%D9%85-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%86%D8%A7-%D9%88-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D9%84-%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B8%D8%AA-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%85%D8%B6%D8%A7

دکمه بازگشت به بالا