اخبار استان ها

قدردانی امام جمعه موقت ایلام از تلاش مردم و مسئولان در خدمات رسانی به زائران اربعین

قدردانی امام جمعه موقت ایلام از تلاش مردم و مسئولان در خدمات
رسانی به زائران اربعین
ایسنا/ایلام مام جمعه موقت ایلام با تشکر از مردم و مسئولان در خدمات رسانی به زوار اربعین، گفت: همه دستگاه‌های استان پای کار هستند و در حد توان خود کار می‌کنند، برخی از مشکلات طبیعی است که البته باید برای سال‌های آینده برطرف شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «شمس‌الله سراج»  در خطبه‌های نماز جمعه این  شهر با اشاره به اینکه استان ایلام قدمگاه زائران است گفت: بیش از ۳ میلیون زائر در اربعین امسال به عتبات عالیات مشرف شده اند.

وی  با اشاره به اهمیت زیارت امام حسین (ع)، گفت: زوار استان ایلام قدمگاه زائران است امام حسین(ع) در روایات جایگاه بسیار ارزشمندی دارند،  اربعین امسال زیبایی‌های بسیاری داشت از جمله حضور برادران اهل سنت در این مراسم و اینکه اربعین اکنون به یک مراسم فرا مکانی فرا زمانی تبدیل شده است. واین ورود چشمگیر برادران اهل تسنن از زیبایی‌های اربعین امسال بود

امام جمعه موقت ایلام از حذف روادید در اربعین امسال و راه اندازی مواکب در کشور عراق نیز تقدیر کرد.

وی حضور رییس جمهور در پیمان شانگهای را موثر و دارای نتایج مثبت عنوان کرد و گفت:  الان سیاست دولت برای ارتباط با همسایگان بسیار قابل تقدیر است.

سراج به موضوع برجام نیز اشاره و تصریح کرد: کشورمان در این موضوع خواستار تضمین طرف مقابل برای تعهد به مفاد برجام و ارائه تضمین در این زمینه است.

امام جمعه موقت ایلام با تشکر از مردم و مسئولان در خدمات رسانی به زوار اربعین، افزود: همه دستگاه‌های استان پای کار هستند و در حد توان خود کار می‌کنند، برخی از مشکلات طبیعی است که البته باید برای سال‌های آینده برطرف شود.

سراج تصریح کرد: اربعین فراتر از مرزها است، وظیفه همه این است برای خدمات رسانی در این کنگره بزرگ قدم بردارند.

وی گفت: حذف روادید و سفر ارزان از دیگر ویژگی‌های ممتاز اربعین امسال بود، توصیه ما این است در طول سال زیارت اربعین در طول سال تداوم داشته باشد.

امام جمعه موقت شهر ایلام ادامه داد:  موکب‌های خوبی در داخل کشور و خاک عراق راه اندازی شد که خدمات رسانی خوبی به زائران ارائه دادند.

امام جمعه موقت شهر ایلام افزود: سفر اربعین توریستی نیست، سفر اربعین زیارتی است و باید به یاد اهل بیت بود، سفر اربعین سخت و با معنوی دارد.

وی گفت: مرز مهران بهترین و امن ترین مرز زمینی کشور برای عتبات عالیات است، لذا توجه مسئولان به زیرساخت‌های اربعین در طول سال تداوم داشته باشد.

سراج تصریح کرد: از مردم و زوار که در این راه قدم برمی دارند، مهمترین مشکلات پایش و نظرسنجی شود.

انتهای پیام 

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401062518964/قدردانی-امام-جمعه-موقت-ایلام-از-تلاش-مردم-و-مسئولان-در-خدمات

دکمه بازگشت به بالا