اخبار بین المللی

نارندرا مودی: باید هرچه سریعتر درگیری ها را پایان دهیم

نارندرا مودی: باید هرچه سریعتر درگیری ها را پایان
دهیم
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در حاشیه نشست شانگهای در سمرقند ازبکستان گفت: کشورش در تلاش است در کمترین زمان ممکن جنگ در اوکراین را متوقف کند، اما ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین تمایلی برای مذاکره ندارد.
به گزارش واشنگتن پست، ولادمیر پوتین در دیدار با نارندا مودی، نخست وزیر هندوستان در سمرقند در حاشیه نشست همکاری‌های شانگ‌های تاکید کرد: من موضع شما در مورد درگیری‌های نظامی در اوکراین را درک می‌کنم و نگرانی‌های شما را متوجه هستم. ما در تلاشیم تا در اسرع وقت این جنگ را متوقف کنیم.
پوتین در ادامه اظهار کرد: متاسفانه رییس جمهور اوکراین بار‌ها اعلام کرده که با ادامه مذاکرات مخالف است و قصد دارد از راه‌های نظامی به اهداف خود برسد.
نارندا مودی، نخست وزیر هند هم در پاسخ به سخنان پوتین گفت: اکنون زمان جنگ نیست و باید هر چه سریعتر این درگیری‌ها را پایان دهیم. مودی در ادامه تصریح کرد: من پیشتر هم با شما در مورد وضعیت درگیری‌ها در اوکراین صحبت کردم. همه می‌دانیم که هم اکنون زمان مناسبی برای جنگ نیست.
هند پس از چین دومین کشور بزرگ خریدار نفت از روسیه است و با وجود تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه مسکو، به روابط خود با روسیه ادامه داده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240867/نارندرا-مودی-باید-هرچه-سریعتر-درگیری-ها-را-پایان-دهیم

دکمه بازگشت به بالا