اخبار فضای مجازی

حسن یزدانی نایب قهرمان کشتی آزاد جهان شد

حسن یزدانی نایب قهرمان کشتی آزاد جهان شد
دیدار‌های رده بندی و فینال اوزان ۷۰، ۷۹، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر بلگراد در حال برگزاری است که حسن یزدانی به مدال نقره بسنده کرد.
حسن یزدانی قهرمان المپیک و جهان و دیوید تیلور دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان به عنوان دو رقیب دیرینه با برتری قاطع برابر تمام حریفانشان راهی دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۲ جهان در بلگراد صربستان شدند.
حسن یزدانی که با ثبت رکورد تاریخی و رسیدن به مجموع ۸ مدال المپیک و جهان برترین کشتی گیر ایرانی به لحاظ مدالی است انگیزه‌های فراوانی برای پیروزی داشت اما نتوانست از سد تیلور عبور کند.
یزدانی و تیلور پیش از این ۴ مرتبه برابر هم به میدان رفته اند که سهم تیلور ۳ پیروزی و سهم یزدانی نیز یک پیروزی بوده است.
بر همین اساس در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به برتری دست یافت. وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را از پیش برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا شد و صاحب مدال نقره شد.
از نکات قابل توجه در مورد فینالیست شدن یزدانی و تیلور می‌توان به این موضوع اشاره کرد که هر دو کشتی گیر بدون از دست دادن حتی یک امتیاز خود را به فینال رساندند به طوری که یزدانی تا رسیدن به دیدار فینال در ۳ مبارزه به ۳۱ امتیاز رسید و تیلور نیز در ۳ مبارزه صاحب ۳۳ امتیاز شد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240939/حسن-یزدانی-نایب-قهرمان-کشتی-آزاد-جهان-شد

دکمه بازگشت به بالا