اخبار فضای مجازی

زور نخودی به باروز نرسید/ مدال نقره وزن ۷۹ کیلوگرم برای ایران

زور نخودی به باروز نرسید/ مدال نقره وزن ۷۹ کیلوگرم برای
ایران
دیدار‌های رده بندی و فینال اوزان ۷۰، ۷۹، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر بلگراد در حال برگزاری است که محمد نخودی به مدال نقره رسید.
بر همین اساس در وزن ۷۹ محمد نخودی در دور نخست در یک کشتی نفس گیر با نتیجه ۷ بر ۶ مقابل یاکوب شیخ جمال کشتی گیر روسی الاصل از رومانی به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر دولگون آلتانزول از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۵ بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نخودی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ از سد واسیل میخایلوف از اوکراین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.
جردن باروز با برد مقابل نخودی در فینال جهانی به هفتمین مدال طلای جهانی اش رسید. او با کسب مدال در بلگراد، به دهمین مدال جهانی و المپیکش رسید.
تاکنون هیچ کشتی گیر ایرانی موفق به شکست جردن باروز نشده است. صادق گودرزی و عزت‌الله اکبری هر کدام سه بار، پیمان یاراحمدی و محمد نخودی دو بار، مرتضی رضایی قلعه، علیرضا قاسمی، مرحوم سیدعلی موسوی، مصطفی حسین‌خانی هر کدام یک بار مقابل جردن باروز نتیجه را واگذار کرده اند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240916/زور-نخودی-به-باروز-نرسید-مدال-نقره-وزن-۷۹-کیلوگرم-برای-ایران

دکمه بازگشت به بالا