اخبار بین المللی

آمریکا: برنامه‌ای برای تشکیل جلسه برجامی در نیویورک وجود ندارد

آمریکا: برنامه‌ای برای تشکیل جلسه برجامی در نیویورک وجود
ندارد
لیندا توماس گرینفیلد در ادامه اتهامات و ادعا‌های بی اساس غرب علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران، اذعان کرد: واشنگتن به فشارهایش علیه ایران برای پاسخگو کردن نسبت به پرسش‌های آژانس بین المللی انرژی ادامه خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: در حال حاضر تا آنجا که اطلاع دارم، نشستی در حاشیه نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل برای گفتگو درباره توافق هسته‌ای در نیویورک برنامه ریزی نشده است.
گرینفیلد همچنین گفت: برنامه‌ای برای دیدار با روسیه نیز در طول برگزاری نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد برنامه ریزی نشده است.
«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در کنفرانس خبری خود در شورای حکام به تکرار مواضع ضد ایرانی این نهاد پرداخت و گفت: «هیچ پیشرفتی در تحقیقات جاری در فعالیت‌های هسته‌ای ایران حاصل نشده است. هرچه زمان می‌گذرد جمع‌بندی اختلاف پادمانی بسیار دشوار می‌شود، ایران باید در دادن دسترسی به ما برای دریافت اطلاعات بسیار شفاف عمل کند. شکاف اطلاعاتی ما درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حال عمیق شدن است.»
«بهروز کمالوندی» معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به ادعا‌های مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: بیان وجود خلاء نظارتی و اینکه این خلاء هر روز بزرگ‌تر می‌شود، مبنای حقوقی ندارد، زیرا آنچه امروز انجام نمی‌شود مربوط به توافق ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران است که در قالب سند برجام تعریف شده و همچنین برقراری مجدد آن مطابق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، مستلزم رفع تحریم‌ها و اجرای تعهدات طرفین است.
 

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240924/آمریکا-برنامه‌ای-برای-تشکیل-جلسه-برجامی-در-نیویورک-وجود-ندارد

دکمه بازگشت به بالا