آخرین اخبار

چهارمین کتابخانه عمومی کنگاور افتتاح شد

به گزارش ایرنا، چهارمین کتابخانه عمومی شهرستان کنگاور با نام «زنده یاد محبعلی فشی» در روستای فش، با حضور «فرزاد الماسی» فرماندار شهرستان کنگاور، «معصومه حسنی خونسار» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، مسئولان ادارات شهرستان، کارکنان و کتابداران شهرستان و مردم فرهنگی روستای تاریخی فش افتتاح شد.

فرماندار شهرستان کنگاور در مراسم افتتاح این کتابخانه ضمن گرامیداشت هفته دولت و زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای روستای فش با بیان اینکه این روستای هدف گردشگری و شرایط ویژه ای دارد، گفت: این روستا از لحاظ برگزاری تعزیه خوانی از روستاهای بنام و مشهور ایران است.

«فرزاد الماسی» افزود:  امیدوارم این کتابخانه به عنوان پایگاه فرهنگی، اجتماعی روستا بتواند شرایطی برای رشد و تعالی فکری و شغلی نوجوانان و جوانان این روستا را فراهم کند و همچنین تمامی مردم روستای فش از وجود کتابخانه عمومی بهرمند شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز ضمن قدردانی از خانواده خیر اهدا کننده زمین این کتابخانه گفت: یکی از اولویت های مجموعه کتابخانه های کرمانشاه، ایجاد کتابخانه در روستاهای واجد شرایط است که قطعاً افتتاح کتابخانه سرمایه گذاری فرهنگی برای آیندگان است.

«معصومه حسنی‌خونسار» با اشاره به اهمیت وجود کتابخانه در روستاها گفت: یکی از بهترین فضاها برای باروری اندیشه و افزایش آگاهی عمومی و محل تلاقی اندیشه های نویسندگان، فرهیختگان، اندیشمندان و عامه مردم کتابخانه های عمومی می باشد، چرا که نقش مهمی در برگزاری فعالیت های تاثیرگذار فرهنگی بر همه اقشار جامعه دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در ادامه گفت؛ این کتابخانه دومین کتابخانه روستایی و چهارمین کتابخانه نهادی در شهرستان کنگاور است که با مساحت ۵۱۵ متر مربع و زیربنای ۲۶۱ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری افتتاح شد.

حسنی‌خونسار افزود: در کتابخانه های شهرستان کنگاور ۴۳ هزار جلد کتاب وجود دارد، همچنین زیربنای کتابخانه های عمومی در این شهرستان به ۱۸۰۰ متر رسیده و تعداد ۲ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند.

به گزارش ایرنا، با افتتاح این کتابخانه، آمار کتابخانه های عمومی کرمانشاه به ۹۱ باب رسید که از این تعداد ۶۴ باب شهری، ۲۴ باب روستایی و سه باب سیار هستند که در مجموع  ۷۰ هزار نفر عضو دارند.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است. روستای هدف گردشگری فش در ۲۰ کیلومتری شمال شرق کنگاور قرار دارد.

2022-08-31 23:33:16

منبع خبر : https://www.irna.ir/news/84873745/%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D8%B4%D8%AF

دکمه بازگشت به بالا