اخبار بین المللی

سید حسن نصرالله: از حضرت زینب درس تسلیم ناپذیری می‌آموزیم

سید حسن نصرالله: از حضرت زینب درس تسلیم ناپذیری
می‌آموزیم
سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در راهپیمایی روز اربعین حسینی در بعلبک لبنان گفت: آنچه از زینب در مثل این روز‌ها می‌آموزیم این است که نباید تسلیم و تضعیف شویم و در برابر ذلت سر خم نکنیم و باید حمایت از این تاریخ سرشار از عبرت و باامید به آینده حرکت کنیم.
به گزارش المیادین، دبیرکل حزب الله لبنان افزود:‌ امروز شاهدی یکی از مصادیق سخنان حضرت زینب هستیم. به راهپیمایی اربعین در عراق بنگرید بیش از ۲۰ میلیون زائر که به عشق امام حسین (ع) میتپد، در چند روز اخیر در کربلا بودند که ۵ میلیون خارجی بودند و کیلومتر‌ها طی مسیر میکنند و این حجم جمعیت از زمان حضرت آدم بی نظیر بوده است.
سید حسن تاکید کرد:‌ مردم عراق شرافت خدمت به امام حسین را نصیب خود کرده اند و می‌بینید که رسانه‌های جهان این مسائل رانادیده کرده اند در صورتی که به مسائل کوچک می‌چردازند و انی نوعی مظلومیت است. حملات وتهدید‌ها وتوطئ‌های تروریستی خنثی شد و این مانع زائران حسینی نشد. از مردم و مقامات عراق و تمامی طرف‌هایی که در این کشور خدمات رسانی کردند و میزبانی عالی آنان با تواضع و محبت به همه کسانی که به عراق رفته بودند تشکر می‌کنیم.
ایشان در ادامه به جنایت صبرا و شتیلا پرداخت و گفت:‌۱۹۰۰ شهید لبنانی در این جنایت داشتیم و دست های برخی لبنانی ها در این جنایت نمایان شده است و از اشتباهات لبنانی ها این است که می گویند در این جنایت فلسطینی ها شهید شدند اما در این جنایت چند هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند که ممکن است برخی از آنان مفقود یا اسیر شده باشند و هنوز مشخص نیست.
دبیرکل حزب الله گفت:‌ از کشتارهایی که از زمان ۱۹۴۸ در نظر بگیریم و تاسیس رژیم صهیونیستی به نظر می رسد که کشتار صبرا و شتیلا بزرگترین جنایت در تاریخ بوده است. بسیاری از آنهایی که به شهادت رسیدند غیرنظامی و از زنان و کودکانی بودند که در خانه های خود به شهادت رسیدند. بزرگترین جنایتی بود که طرف های لبنانی در سه روز مرکتب شدند اما بازخواست نشدند. خطاب به آنان می گویم که لبنان را به دو بخش تقسیم کردید اما ما میگویم این جنایت لبنان شما را شامل شد.  
او تاکید کرد:‌ فرهنگ زندگی این است که برخی بدون اینکه یک نفر را بکشند خود را به مرزهای جنوبی رساندند و آن را از چنگ صهیونیست ها آزاد کردند.
نصرالله افزود: از دیگر مناسبت‌های سپتامبر جنایت ۱۳ سپتامبر ۱۹۳۹ بود ۸ نفر از بهترین یاران ما به شهادت رسیدند و بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند و آن به خاطر تظاهراتی بود که برپا کرده بودند در محکومیت و مخالفت با توافقامه اسلو بود و خطر آن برای همه مشخص شده است و امروز همه به این نتیجه رسیدند که روند مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد و اسلو شکست خورده است و تنها مقاومت فلسطینی‌ها را نجات می‌دهد و توانست نوار غزه را نجات دهد.
او تاکید کرد: کشتار صبرا و شتیلا و گزینه‌های فلسطینان در اسلو این گونه بود که تضمین‌هایی از آمریکا گرفته شده بود که غیرنظامیان کشته نشوند، اما این تضمین‌ها نتوانست لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها را از تهدید نجات دهد و حفظ کند. وقتی رزمنده‌ای سلاح خود را رها می‌کند و به تضمین گوش می‌دهد در حقیقت گردن زنان و کودکان را و حتی جنین درون شکم زنان را به قربانگاه دشمن می‌برد و ما در بسیاری از جنایات در فلسطین این‌ها را دیدیدم و برای همین مقاومت را گزینه پایداری می‌بینیم.
دبیرکل حزب الله لبنان افزود:‌گزینه غزه را گزینه مقاومت و پایداری در کرانه باختری می‌بینیم. دشمن وارد کرانه باختری شده و معترف است که با جوانان طرف است. جوانانی که از نسلی از فلسطین هستند که خیلی از آن‌ها به جایی وابسته نیستند و حتی سلاح را به پول خود می‌خرند. در روز مقاومت از اینجا به جوانان فلسطینی و کرانه باختری خطاب می‌کنیم که بهترین درود‌ها و احترام‌های ما به ایمان و شجاعت، روحیه شهادت طلبانه و حضور در میدان شما باد. نسلی که همه بزرگان و مظلومان در جهان چشمشان به شماست.
او گفت:‌در این راستا به بیانیه جنبش حماس برای تجدید نظر در روابط خود با سوریه منتشر شد، اشاره می‌کنم که در آن به نقش سوریه در حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطین پرداخته شد. در دیدار‌های دو طرفه به هیئت حماس گفتم که سوریه از کشور‌هایی است که همه باید روابط خود با آن را تقویت کنند. سوریه همواره و از زمان تشکیل رژیم غاصب پشیتبان فلسطینی‌ها بوده و تا امروز در معرض تهدید‌ها و تحریم‌ها بوده و حملات خارجی و رژیم صهیونیستی را به خاطر این حمایت تحمل می‌کند. موضع اخیر حماس را درست می‌دانیم و ایده ما این است که محور مقاومت باید در منطقه متحد شود و همه در کنار هم قرار گیرند و با استناد به محور مقاومت است که سوریه توانست در کنار ایران به پیشرفت‌هایی دست پیدا کند. مقاومت تنها امید در برابر سوریه برای حفظ سرمایه‌های آن است و باید با قدرت و سربلندی و موضعی قدرتمندانه باید پیش برویم و این مهم با اتحاد ممکن می‌شود.
سید حسن نصر الله در ادامه به مسائل داخلی لبنان پرداخت و گفت: در خصوص ترسیم مرز‌های دریایی و استخراج گاز ما مواضع خود را گفتیم. لبنان در برابر فرصت طلایی است و ما باید بتوانیم نفت و گاز خود را استخراج کنیم تا بر بحران اقتصادی فائق آییم. مهم برای ما این است که در میدان کاریش که مورد اختلاف است باید تا زمانی که ترسیم مرز نشده و لبنان به حقوق خود نرسیده باید استخراج متوقف شود و این خط قرمز ما است. پیام شفاف و قوی دادیم که اگر استخراج شروع شود مشکل شروع می‌شود.
او افزود:‌ در هفته‌های اخیر آرام بودیم، چون خواستیم فرصت واقعی برای مذاکرات را فراهم کنیم و فضا آرام باشد تا به نتیجه درست برسیم و زمانی که مذاکره داشتیم ما حرفی نزدیم. به همین دلیل معتقدیم این پرونده به هیچ چیزی وابسته نیست و دشمن اشتباه نکند و سکوت ما عامل سواستفاده آنان نشود. تهدید‌های آنان اصلا برای ما مهم نیست و ما درست است جزئی از مذاکرات نیستیم، اما با آن همراه هستیم و چشم ما و موشک‌های به سمت کاریش است. رژیم صهیونیستی و آمریکا از جدی بودن مقاومت آگاه هستند و نیازی به تکرار تهدید‌های ما نیست.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8241183/سید-حسن-نصرالله-از-حضرت-زینب-درس-تسلیم-ناپذیری-می‌آموزیم

دکمه بازگشت به بالا