اخبار ورزشی

کشتی آزاد قهرمانی جهان/ رضا اطری فینالیست شد

نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران با برتری مقابل حریفی از مغولستان به فینال رقابت‌های قهرمانی جهان رسید.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های ۳ وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، رضا اطری نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای آسیا و برنز بازی‌های آسیایی، در دیدار نیمه نهایی برابر نارمانداخ از مغولستان به روی تشک رفت و در پایان به سختی و با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد.
اطری پیش از این در دور نخست مقابل بصیر علی لی از مقدونیه با نتیجه ۱۱ بر یک به برتری رسید. وی در دور بعد به مصاف اسلام بازرگانوف از آذربایجان رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. اطری در این مرحله نیز برابر گئورگی وانگلوف دارنده مدال برنز اروپا ۲۰۲۲ از بلغارستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید.در ادامه این رقابت‌ها، رحمان عموزاد خلیلی تا دقایقی دیگر در دیدار نیمه نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم، در دیداری حساس برابر حاجی علی اف دارنده مدال های طلای جهان و نقره و برنز المپیک از آذربایجان به میدان می‌رود.
عموزاد پیش از این در دور نخست برابر جون سوک یون از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر یک به برتری رسید. وی در دور بعد نیز برابر اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان با نتیجه قاطع ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز با اقتدار برابر عثپان‌اف از قزاقستان با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.
همچنین محمدحسین محمدیان دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۴، آخرین نماینده ایران در ۳ وزن پایانی این رقابت ها نیز در مرحله نیمه نهایی در دیداری سرنوشت‌ساز باید به مصاف کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا برود.
محمدیان پیش از این در دور استراحت کرد، سپس ساموئل شرر از سوئیس را ۱۰ بر صفر برد. وی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل ماگومد زکریف از اواکراین با نتیجه ۸ بر ۵ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.
تاکنون محمد نخودی در ۷۹ و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم صاحب مدال نقره شده‌اند و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسیده است.
امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم طبق اعلام کادر فنی تیم ملی سر وزن نرسید و علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفته است.
امشب(شنبه) نیز کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم برای کسب مدال طلای جهان به مصاف جی دن کاکس قهرمان جهان و نفر سوم المپیک از آمریکا می رود و یونس امامی نیز در وزن ۷۴ کیلوگرم برای کسب مدال برنز برابر جاگلان از هند به روی تشک خواهد رفت.
انتهای پیام

سورس:
https://www.isna.ir/news/1401062619377/کشتی-آزاد-قهرمانی-جهان-رضا-اطری-فینالیست-شد

دکمه بازگشت به بالا