اخبار بین المللی

ابراز نگرانی آژانس پناهندگان از وضعیت پناهجویان در مرز یونان و ترکیه

ابراز نگرانی آژانس پناهندگان از وضعیت پناهجویان در مرز یونان
و ترکیه
آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) نسبت به گزارش‌هایی که از نزدیک به ۱۰۰ پناهجو در مرز یونان و ترکیه دریافت کرده «عمیقا ابراز ناراحتی» کرده است.
خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از یک توییت از این نهاد بین‌المللی نوشت: «آژانس پناهندگان به شدت نگران ۹۲ نفریست که در مرز میان ترکیه و یونان بدون لباس رها شده‌اند. این اقدام به شدت محکوم می‌شود و خواستار بررسی تمام و کمال آن هستیم.»
در حال حاضر یونان و ترکیه یکدیگر را به چنین اقداماتی متهم می‌دانند، «نوتیس میتاراچی» وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان، روز شنبه عکسی را در توییتر  از وضعیت پناهجویان در مرز منتشر و ترکیه را به رفتار شرم‌آور متهم کرد.
در حال حاضر مشخص نیست به چه دلیل این افراد بدون لباس بودند، اما میتاراچی زیر عکس نوشت: «رفتار ترکیه با ۹۲ مهاجری که امروز در مرز‌ها نجات دادیم، مایه شرمساری تمدن است.»
وزیر مهاجرت افزود که انتظار دارد آنکارا در مورد این حادثه تحقیق کند و از مرز‌های خود با اتحادیه اروپا محافظت کند.
خبرگزاری سی‌ان‌ان تاکنون نتوانسته صحت عکس منتشر شده را تایید کند.
به تازگی دربیانیه جداگانه‌ای «اسماعیل کاتاکلی» معاون وزیر کشور ترکیه گفته بود این کشور دخالتی در حادثه انسانی برای پناهجویان افغان ندارد.
روز شنبه یونان ۹۲ پناهجوی افغان را در حالی که برهنه بودند، در مرز خود با ترکیه پیدا کرد. «تاکیس تئودوریکاکو» وزیر حفاظت از شهروندان یونان هم پس از آن گفت که حساب‌های مهاجران حاکی از آن است که پلیس نظامی ترکیه آن‌ها را به نزدیکی یونان انتقال داده است.
پلیس یونان می‌گوید این مهاجران که همگی مرد بودند، در نزدیکی رودخانه «اوروس» پیدا شدند و برخی از آنان زخمی هم بوده‌اند. به گفته پلیس، تحقیقات پلیس یونان و مقامات آژانس مرزی اتحادیه اروپا شواهدی پیدا کرده که نشان می‌دهد مهاجران با قایق‌های لاستیکی از رودخانه عبور کرده و از ترکیه وارد خاک یونان شده‌اند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8260833/ابراز-نگرانی-آژانس-پناهندگان-از-وضعیت-پناهجویان-در-مرز-یونان-و-ترکیه

دکمه بازگشت به بالا