اخبار بین المللی

امارات: تصمیم اوپک پلاس سیاسی نبود، فنی بود

امارات: تصمیم اوپک پلاس سیاسی نبود، فنی بود
سهیل المزروعی، وزیر انرژی و زیرساخت امارات مدعی شد تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت یک تصمیم کاملا فنی بوده است.
این وزیر اماراتی با انتشار توئیتی نوشت: «لازم می‌دانم تأکید کنم که تصمیم اخیر اوپک درباره کاهش تولید نفت یک قرار کاملا فنی بوده که با اجماع همه اعضا گرفته شده و برخلاف آنچه برخی می‌کوشند توصیف کنند، تصمیمی سیاسی نبوده است».
پیش از این نیز «هیثم العیص» دبیرکل سازمان اوپک اعلام کرده بود که تصمیم اوپک پلاس درباره کاهش تولید نفت تصمیم درست در زمان مناسب بوده است.
کشور‌های صادرکننده نفت در ۵ اکتبر تصمیم گرفتند که تولید نفت خود را از اول نوامبر به میزان ۲ میلیون بشکه کاهش دهند.
این تصمیم با واکنش تند کشور‌های خریدار نفت که نگران افزایش قیمت‌ها هستند مواجه و موجب تنش در روابط عربستان و امریکا شده است.
شایان ذکر است روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از چند منبع آگاه فاش کرد که چند روز پیش از کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس، مقامات آمریکایی از سران عربستان و دیگر تولیدکنندگان نفت در خلیج فارس خواسته بودند تا تصمیم را برای یک ماه بعد به تاخیر بیاندازند.
در راستای بی اعتنایی عربستان به درخواست‌های آمریکا، «باب منندز» رئیس دموکرات کمیته خارجی سنای این کشور با اشاره به اقدام اخیر عربستان برای کاهش تولید روزانه دو میلیون بشکه نفت که به تعبیر برخی مغایر با هدف مقابله با روسیه است، از واشنگتن خواست هرچه سریعتر به روابط خود با ریاض پایان دهد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8261057/امارات-تصمیم-اوپک-پلاس-سیاسی-نبود-فنی-بود

دکمه بازگشت به بالا