اخبار بین المللی

مخالفت ادامه‌دار نتانیاهو با ترسیم مرز‌ها با لبنان

مخالفت ادامه‌دار نتانیاهو با ترسیم مرز‌ها با لبنان
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، مخالفت خود را با مشارکت در نشست امنیتی که یائیر لاپید نخست وزیر کنونی این رژیم برای گفتگو درباره توافق ترسیم مرز دریایی با لبنان خواستار شده است، اعلام کرد.
حزب لیکود که ریاست آن را بنیامین نتانیاهو برعهده دارد در پیامی در توئیتر، ارائه این توافق را به کنست برای رای گیری و تصویب خواستار شد و افزود یائیر لاپید با ادعای اینکه مخالفان از او خوششان نمی‌آید، کسب موافقت کنست را با توافق تسلیم شدن برابر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان رد می‌کند.
گفتنی است ۲۰ مهرماه یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست کابینه اعلام کرد: کابینه با رای اکثریت اعضا، پیش‌نویس توافق ترسیم مرز‌های دریایی فلسطین اشغالی با لبنان را تصویب کرد.
سردرگمی اسرائیلی‌ها و اختلافات در بین مقامات این رژیم تا استعفای «اودی ادیری» مذاکره کننده ارشد رژیم صهیونیستی در مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی با لبنان پیش رفت که این استعفا یک روز پس از آن انجام شده که یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ۱۰ مهرماه موافقت اولیه خود را با پیش نویس یک توافق با میانجی گری آمریکا برای تعیین مرز دریایی با لبنان ابراز کرد.
لاپید گفته بود: این پیشنهاد به طور کامل از امنیت و منافع تجاری اسرائیل محافظت می‌کند.
همان زمان هم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از یائیر لاپید نخست وزیر کنونی این رژیم درخصوص عملیات ترسیم مرز‌ها و میدان گازی کاریش به شدت انتقاد کرد و گفته بود: لاپید به شیوه ننگینی تسلیم تهدید‌های حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان شده است.
این درحالی است که موضع مقاومت و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مسئله میدان گازی کاریش دلیل اصلی این اظهارات و دادن امتیاز از سوی صهیونیست‌ها به حساب می‌آید. اولین بار سید حسن نصرالله به این حق طبیعی لبنانی‌ها اشاره داشت و نسبت به سرقت رژیم صهیونیستی از این حق طبیعی لبنان اعتراض کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8261284/مخالفت-ادامه‌دار-نتانیاهو-با-ترسیم-مرز‌ها-با-لبنان

دکمه بازگشت به بالا