اخبار بین المللی

برای برقراری روابطی قوی میان عراق و منطقه تلاش می‌کنیم

برای برقراری روابطی قوی میان عراق و منطقه تلاش
می‌کنیم
عبداللطیف رشید از امروز (دوشنبه) به طور رسمی به عنوان رئیس جمهور جدید عراق، آغاز به کار کرد.
امروز مراسمی در کاخ السلام در بغداد که با حضور برهم صالح و عبداللطیف رشید رؤسای جمهور سابق و جدید و گروهی دیگر از مقامات ارشد عراق برگزار شد.
رشید در این مراسم در سخنانی از دلاوری‌ها و فداکاری‌های نیرو‌های امنیتی عراق به ویژه ارتش عراق، حشد شعبی و نیرو‌های پیشمرگه قدردانی کرد.
او تاکید کرد: من تمام تلاشم را برای نزدیک نمودن جریان‌های سیاسی به یکدیگر و انجام وظایف ریاست جمهوری در حمایت از قانون اساسی، وحدت و استقلال عراق به کار خواهم گرفت.
رئیس جمهور جدید عراق همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت جدید عراق هرچه زودتر در راستای پاسخگویی به مطالبات ملت عراق، تشکیل شود.
عبداللطیف رشید روز پنجشنبه در پی توافق دو حزب اصلی اقلیم کردستان عراق و با رأی نمایندگان پارلمان عراق به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب شد.
«آلینا رومانوسکی»، سفیر آمریکا در بغداد نیز شب گذشته با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق دیدار کرد.
به نوشته وبگاه بغداد الیوم، در بیانیه‌ای که دفتر السودانی امروز منتشر کرد، آمده است که دو طرف در این دیدار در خصوص روابط دو کشور و منافع مشترک و راه‌های توسعه همکاری‌ها در همه حوزه‌ها به خصوص حفظ امنیت و ثبات عراق و منطقه گفتگو کردند.
نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در خصوص مسائل داخلی عراق گفت که دولت وی سعی خواهد از طریق گفتگو‌های ملی در داخل و خارج پارلمان، مسائل و اختلافات داخلی را حل و فصل کند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8261316/برای-برقراری-روابطی-قوی-میان-عراق-و-منطقه-تلاش-می‌کنیم

دکمه بازگشت به بالا