اخبار بین المللی

بورل: بررسی شواهد درباره پهپادهای ایرانی در جریان است

بورل: بررسی شواهد درباره پهپادهای ایرانی در جریان
است
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در پایان نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا مدعی شد که بروکسل اطلاعاتی در مورد انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه در اختیار دارد و در صورت یافتن شواهد کافی مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی توسط روسیه «آماده اقدام» است.
به گزارش نشنال نیوز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که ایران این ادعا را قویاً رد کرده است، اما اعضای اتحادیه اروپا در نشست امروز خواستار جمع آوری شواهد هستند و این کار جریان دارد.
او مدعی شد: اوکراین کاملاً متقاعد شده است که تحت این نوع حمله قرار دارد و به ارائه مدارک در این زمینه به ما ادامه خواهد داد.
 اورزولا فون‌ درلاین، رئیس کمیسیون اروپا  نیز با انتشار پیامی در توئیتر ادعا کرد: حمایت ایران از جنگ روسیه در اوکراین با پاسخ روشن اتحادیه اروپا مواجه خواهد شد.
اتحادیه اروپا پیش از این در ادامه مداخله غرب در امور داخلی ایران و با مطرح کردن ادعای نقض حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است. تحریم‌های اتحادیه اروپا ۱۱ فرد و چهار نهاد از جمله پلیس امنیت اخلاقی و نیروی انتظامی ایران را هدف قرار می‌دهد.
این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان پیش از این در موضوع اوکراین بار دیگر تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان سلاح برای به کارگیری در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده و موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مخالفت با تسلیح هر یک از طرفین این جنگ و با هدف توقف جنگ است.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در نشست خبری هفتگی امروز خود گفت: ایران بار‌ها اعلام کرده که به هیچ یک از طرف‌های جنگ اوکراین سلاح صادر نکرده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8261451/بورل-بررسی-شواهد-درباره-پهپادهای-ایرانی-در-جریان-است

دکمه بازگشت به بالا