اخبار بین المللی

کاخ سفید: در‌های دیپلماسی با ایران همچنان باز است

کاخ سفید: در‌های دیپلماسی با ایران همچنان باز است
کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید گفت: درهای دیپلماسی با ایران بر سر توافق هسته ای همچنان باز است اما در آینده نزدیک شاهد هیچ توافقی نیستیم.
به گزارش الجزیره، او مدعی شد: ما به مقابله با اقدامات ایران در منطقه و حفاظت از نیروهای خود از جمله نیروی نظامی در صورت لزوم ادامه خواهیم داد.
این مقام کاخ سفید در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد که روسیه پهپادهایی که در جنگ اوکراین استفاده می‌کند را از ایران به عنوان بخشی از برنامه خود برای دریافت صدها نوع مختلف دریافت کرده است.
او پیش از این هم در راستای مداخلات آمریکا و در ادامه رویکرد دوگانه این کشور و برخلاف ادعای داشتن دیپلماسی در قبال ایران اذعان کرده بود که تمرکز دولت بایدن بر روی ناآرامی‌ها در ایران است نه مذاکرات رفع تحریم‌ها.
ادعاهای وزارت خارجه آمریکا درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین
در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز مدعی شد: ارائه پهپاد‌های ایران به روسیه نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است. به همه طرف‌ها نسبت به همکاری و تعامل با ایران در زمینه پهپادها و موشک‌های بالستیک هشدار می‌دهیم و در اعمال تحریم‌ها تردید نخواهیم کرد. ما با متحدان و شرکای خود برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران کار خواهیم کرد و روسیه را پاسخگو خواهیم کرد.
او در پایان افزود: ما به افزایش کمک‌های امنیتی بی سابقه به اوکراین از جمله سیستم‌های دفاع هوایی ادامه خواهیم داد.
ساعاتی پیش هم منابع خبری به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کردند که آمریکا قصد دارد به دلیل آنچه نقش ایران در کمک کردن به روسیه در جنگ اوکراین خوانده، تحریم‌هایی علیه تهران اعمال کند.
به گزارش پولیتیکو، تدابیر آمریکا احتمالا تحریم‌های اقتصادی و صدور ممنوعیت‌های صادراتی را شامل خواهد شد و طرف‌های ثالثی که به تهران و مسکو کمک‌رسانی‌ کنند را نیز هدف خواهد گرفت.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8261460/کاخ-سفید-در‌های-دیپلماسی-با-ایران-همچنان-باز-است

دکمه بازگشت به بالا