اخبار فضای مجازی

بنزما فاتح توپ طلای ۲۰۲۲ شد

بنزما فاتح توپ طلای ۲۰۲۲ شد
مراسم توپ طلا امشب در فرانسه برگزار و برنده جایزه توپ طلا در سال ۲۰۲۲ مشخص می‌شود. فرانس فوتبال از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران اعلام رتبه‌های بازیکنان حاضر در لیست ۳۰ نفره توپ طلا را از رتبه ۳۰ آغاز کرده است.
مراسمی که از سال ۱۹۵۶ به این سو توسط نشریه فرانس فوتبال برگزار شده و برندگان آن به عنوان برترین بازیکن سال جهان شناخته می‌شوند. البته که امسال این جایزه صرفا بر اساس عملکرد بازیکنان در فصل ۲۲-۲۰۲۱ اهدا می‌شود.
رتبه ۲۵ به صورت مشترک به شش بازیکن اختصاص یافت:
داروین نونیز (بنفیکا – لیورپول / اروگوئه)
کریستوفر انکونکو (لایپزیش / فرانسه)
ژائو کانسلو (منچسترسیتی / پرتغال)
آنتونیو رودیگر (چلسی – رئال مادرید / آلمان)
مایک منیان (میلان / فرانسه)
یوسوا کیمیش (بایرن مونیخ / آلمان)
 رتبه ۲۲ به صورت مشترک به سه بازیکن اختصاص یافت:
برناردو سیلوا (منچسترسیتی / پرتغال)
فیل فودن (منچسترسیتی / انگلیس)
ترنت الکساندر آرنولد (لیورپول / انگلیس)
رتبه ۲۱ فهرست نامزد‌های توپ طلا تنها در اختیار یک بازیکن قرار دارد: هری کین، مهاجم انگلیسی تاتنهام. حضور هری کین که کاپیتان و ستاره اصلی تیم ملی انگلیس است و انتظار می‌رود یکی از ستاره‌های مهم جام جهانی قطر باشد در این رتبه از فهرست نامزد‌ها منتقدین زیادی خواهد داشت.
رتبه ۲۰ به کریستیانو رونالدو رسید.  درحالی‌که در روز‌های اخیر شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره حضور یا عدم حضور کریستیانو در مراسم مطرح شده بود جایگاه او در فهرست نامزد‌ها هم از مسائلی بود که علاقه‌مندان فوتبال علاقه زیادی به اطلاع از آن داشتند. دقایقی پیش نام کریستیانو رونالدو به عنوان رتبه بیستم فهرست نامزد‌ها اعلام شد.

رتبه‌های ۱۹، ۱۸ و ۱۷ فهرست هم به صورت مشترک در اختیار سه ستاره فرا گرفت و نام آن‌ها مشترکا به عنوان نامزد هفدهم اعلام شد: لوئیس دیاز، مهاجم کلمبیایی لیورپول – دوشان ولاهوویچ، مهاجم صرب یوونتوس – کاسمیرو، هافبک برزیلی منچستریونایتد
 ویرجیل فن دایک (لیورپول / هلند) در رده ۱۶ لیست توپ طلا قرار گرفت.
رتبه چهاردهم در اختیار دو برزیلی؛ رتبه‌های چهاردهم و پانزدهم مشترکا به دو ستاره برزیلی میلان و لیورپول تعلق گرفت و نام آن‌ها مشترکا به عنوان رتبه چهاردهم اعلام شد: رافائل لیائو، مهاجم پرتغالی میلان – فابینیو، هافبک برزیلی لیورپول
رتبه نحس در اختیار ستاره بیمار دورتموند؛ فرانس فوتبال نام سباستین هالر، مهاجم ساحل عاجی دورتموند، را به عنوان نامزد سیزدهم توپ طلای امسال معرفی کرد.  هالر فصل گذشته در آژاکس آمستردام بازی می‌کرد و امسال تابستان به دورتموند منتقل شد، ولی بلافاصله مشخص شد او به سرطان مبتلا است. این مهاجم ساحل عاجی در حال حاضر دوران درمان را پشت سر می‌گذارد.
ریاض محرز (منچسترسیتی / الجزایر) در رده ۱۲ قرار گرفت.
نماینده آسیا در رتبه یازدهم؛  سون هیونگ مین، ستاره کره‌ای تاتنهام، رتبه یازدهم فهرست نامزد‌ها را به خود اختصاص داد.  سون با اینکه فصل گذشته به صورت مشترک با محمد صلاح کفش طلای لیگ برتر انگلیس را به دست آورد، ولی نتوانست به جمع ده نفر اول فهرست نامزد‌های توپ طلا راه یابد.
کریم بنزما، شانس اول توپ طلای امسال دقایقی پیش به تالار تیاتر دو شاتله وارد شد. همانطور که انتظار می‌رفت همه نگاه‌ها به ستاره فرانسوی رئال مادرید دوخته شده است.
بنزما گفت:” حضور در اینجا برایم باعث افتخار است. برای اولین بار اینجا هستم و این خیلی خوشحال‌کننده است. امیدوارم خبر‌های خوبی بشنوم.
امیدوارم جایزه مال من باشد. هفته شلوغی را پشت سر گذاشتیم. دیروز در ال‌کلاسیکو بازی کردیم و امروز هم در توپ طلا هستیم”.

پدری، لواندوفسکی و گاوی آماده برای مراسم توپ طلا

اولین جایزه ای که امشب اهدا می شود جایزه کوپا برای بهترین بازیکن جوان سال است و رونالدوی برزیلی و پدری، ستاره جوان بارسا که سال گذشته این جایزه را برد، برای اهدا آن روی سن رفتند. 
از بین ۵ نامزد نهایی، جود بلینگام، گاوی، نونو مندس، جمال موسیالا، ادواردو کاماوینگا، این جایزه به گاوی هافبک ۱۸ ساله اسپانیایی بارسلونا رسید.
گاوی برای دریافت جایزه روی سن رفت و از خانواده و باشگاهش تشکر کرد و پس از کلیپی از بازی‌های او در یک سال اخیر پخش شد.

بخش بعدی مراسم معرفی جایزه جدید فرانس فوتبال است که به نام دکتر سوکراتس، اسطوره فوتبال برزیل نامگذاری شده و برای بازیکنی که در زمینه‌های اجتماعی فعالیت دارد، اهدا می‌شود. رای، برادر سوکراتس، برای اهدا این جایزه روی صحنه رفت و این جایزه اهدا شد به:
سادیو مانه از بایرن

 ارلینگ هالند در رده دهم لیست توپ طلا قرار گرفت.
لوکا مودریچ در رده نهم لیست توپ طلا قرار گرفت.
وینیسیوس جونیور در رده هشتم لیست توپ طلا قرار گرفت.
جایزه بعدی، توپ طلای بهترین بازیکن زن دنیاست که آندری شوچنکو، اسطوره فوتبال اوکراین، برای اهدا این جایزه روی سن رفت.
ابتدا دروگبا تصویری از خودش و شوچنکو در زمان حضور در چلسی را به نمایش گذاشت و در مورد آن دیدار خاص و خوشحالی ویژه آن بازی که برای تولد فرزند شوچنکو بود، صحبت کرد.
 جایزه توپ طلای زنان برای دومین سال پیاپی به الکسیا پوتیاس از بارسا رسید

جایزه بعدی، جایزه بهترین مهاجم است که با نام جایزه گرد مولر اهدا می‌شود. همسر و فرزند مهاجم افسانه‌ای آلمان برای اهدا آن روی سن رفت و اهدا شد به: روبرت لواندوفسکی از بارسا
لواندوفسکی بعد از رفتن روی سن، گرد مولر را مورد ستایش قرار داد و او را یک منبع الهام بزرگ برای خودش توصیف کرد.

نوبت به اهدا جایزه بهترین دروازه بان فصل با عنوان جایزه لو یاشین رسید که سباستین هالر، مهاجم دورتموند، برای اهدا آن روی صحنه رفت.
در ابتدای این فصل مشخص شد که هالر به سرطان مبتلا شده و این برای اولین بار است که او با ظاهر جدیدش در یک مراسم رسمی حضور پیدا کرده است.
نامزد‌های جایزه لو یاشین: آلیسون، ادرسون، کورتوا، مایک مانیان و ادوارد مندی…
جایزه  بهترین دروازه بان سال به تیبو کورتوا از رئال رسید
کورتوا بعد از رفتن روی سن، از اینکه عضوی از رئال است و توانست با این تیم در لالیگا و چمپیونزلیگ به قهرمانی برسد، ابراز خوشحالی کرد و سپس تصاویری از سیو‌های فوق العاده او در فصل گذشته پخش شد.

تیبو کورتوا در رده هفتم لیست توپ طلا قرار گرفت.
 کیلیان ام باپه در رده ششم لیست توپ طلا قرار گرفت.
محمد صلاح در رده پنجم لیست توپ طلا قرار گرفت.
منچسترسیتی به عنوان بهترین باشگاه سال ۲۰۲۲ انتخاب شد
این در حالی است که انتظار می‌رفت رئال مادرید پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، فاتح این جایزه شود.این باشگاه در جوایز امسال توپ طلا 6 نامزد داشت. دی بروینه، ادرسون و دو مدیر سیتی، فران سوریانو و چیکی بگیریستاین، برای دریافت جایزه روی سن رفتند.

سرانجام اهدا توپ طلای بهترین بازیکن مرد… نامزد‌های نهایی کریم بنزما، سادیو مانه، کوین دی بروینه و روبرت لواندوفسکی هستند.
توپ طلای سال ۲۰۲۲ رسید به کریم بنزما از رئال مادرید
بنزما بعد از دریافت توپ طلا، ادعا کرد که از کودکی به رویای این جایزه را در سر داشت و از باشگاه رئال و همین طور لیون، باشگاه سابقش، تشکر کرد.
سپس ویدیویی از گل‌های او و همین طور مراسم معارفه اش در رئال پخش شد؛ جایی که او از زیدان و رونالدوی برزیلی به عنوان الگوهایش نام برد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8261423/بنزما-فاتح-توپ-طلای-۲۰۲۲-شد

دکمه بازگشت به بالا