اخبار بین المللی

زاخارووا به سخنان بورل درباره تحریم‌های احتمالی علیه ایران پاسخ داد

زاخارووا به سخنان بورل درباره تحریم‌های احتمالی علیه ایران
پاسخ داد
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارات «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های احتمالی علیه ایران در صورت ارسال تسلیحات از سوی ایران به فدراسیون روسیه را محکوم کرد.
به گزارش ریانووستی، روزنامه واشنگتن پست روز یکشنبه در گزارشی ادعایی از برنامه‌ریزی احتمالی ایران برای تحویل موشک‌های بالستیک تولید خود به روسیه خبر داد. بر اساس اطلاعات اطلاعاتی آمریکا به نقل از روزنامه نگاران، این دسته از موشک‌های کوتاه برد فتح-۱۱۰ و زلفگار است که می‌تواند اهدافی را در فاصله ۳۰۰ و ۷۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهد. این نشریه مدعی است که ایران نیز در حال آماده شدن برای تأمین هواپیما‌های بدون سرنشین «اضافی» به روسیه است.
«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر ارسال تسلیحات ایرانی به طرف روسی برای استفاده در جنگ در اوکراین را تکذیب کرد.
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد این اتحادیه قصد دارد به بهانه اغتشاشات اخیر داخل ایران ۱۵ فرد را از سفر به اروپا منع و دارایی‌های آن‌ها را ضبط کند.
بورل که اکنون به بروکسل رسیده تا در نشست امروز وزرای اتحادیه اروپا با محوریت ایران شرکت کند، در جمع خبرنگاران گفت: «منتظر هیچ پیشرفتی در مذاکرات هسته‌ای نیستم، من انتظاری ندارم، اما این خیلی ناراحت کننده است، زیرا ما به توافق نزدیک هستیم.»
پیش‌تر اعلام شده بود وزرای اتحادیه اروپا قصد دارند روز دوشنبه هفته جاری در نشستی بر سر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و همچنین ادعای استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در حملاتش به کی‌یف بحث کنند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8261525/زاخارووا-به-سخنان-بورل-درباره-تحریم‌های-احتمالی-علیه-ایران-پاسخ-داد

دکمه بازگشت به بالا