اخبار بین المللی

اتهام مشاور رئیس جمهور اوکراین به ایران در خصوص کمک تسلحاتی به روسیه

اتهام مشاور رئیس جمهور اوکراین به ایران در خصوص کمک تسلحاتی
به روسیه
مشاور رئیس جمهور اوکراین در حالی ایران را به مشارکت در جنگ روسیه علیه اوکراین متهم کرده است که در اقدامی هماهنگ آمریکا نیز تلاش دارد به همین بهانه تحریم‌هایی را علیه مقامات ایرانی وضع کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، پس از آنکه روسیه به چند شهر اوکراین حمله کرد، میخایلو بودولیاک مشاور رئیس جمهور اوکراین، ایران را مسئول آنچه جنایات قتل اوکراینی‌ها توصیف کرد، دانست.
اوکراین اعلام کرد رشته حملاتی توسط روسیه با استفاده از پهپاد‌های ساخت ایران از نوع شاهد ۱۳۶ طی هفته‌های گذشته به شهر‌های این کشور صورت گرفته است.
در همین حال پایگاه اینترنتی پلیتیکو به نقل از یک مسئول آمریکایی اعلام کرد واشنگتن قصد دارد ایران را به خاطر کمک به روسیه در جنگ این کشور با اوکراین تحریم کند.
این مقام آمریکایی به پلیتیکو گفت: واشنگتن تحریم‌هایی را علیه ایران و طرف‌های ثالثی که مواد دارای کاربرد در ساخت پهپاد یا موشک‌های بالستیک فروخته اند، وضع خواهد کرد.
از سوی دیگر جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: این اتحادیه تلاش می‌کند به دلایل متقنی در خصوص هر گونه دست داشتن ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین به دست آورد.
در مقابل ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده است کشورش یک طرف جنگ بین روسیه و اوکراین نیست و سلاحی برای طرف‌های جنگ ارسال نکرده است.
وی افزود: ایران تلاش کرده است بحران اوکراین از راه‌های دیپلماتیک حل و فصل شود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8261538/اتهام-مشاور-رئیس-جمهور-اوکراین-به-ایران-در-خصوص-کمک-تسلحاتی-به-روسیه

دکمه بازگشت به بالا