اخبار بین المللی

عربستان از آمریکایی‌ها برای حضور در کنفرانس سرمایه گذاری دعوت نکرد

عربستان از آمریکایی‌ها برای حضور در کنفرانس سرمایه گذاری
دعوت نکرد
همزمان با سردی در روابط آمریکا و عربستان سعودی بر سر کاهش تولید نفت اوپک پلاس، مسئولان برگزار کننده کنفرانس بین المللی سرمایه گذاری در عربستان می‌گویند برای جلوگیری از طرح مسائل سیاسی در نشستی اقتصادی، از مقامات آمریکایی برای شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل نیامده است.
به گفته سازمان دهندگان این نشست، این تصمیم در میانه بالا گرفتن تنش‌ها بین واشنگتن و ریاض بر سر تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید دو میلیون بشکه‌ای نفت در روز از ماه نوامبر به بعد، صورت گرفته است. در این کنفرانس، طرح‌های ابتکاری آینده عرضه می‌شود و نشست در بیست و پنجم اکتبر در ریاض برگزار می‌شود.
معمولا در این نشست سه روزه، سرمایه گذاران برجسته از وال استریت، کارآفرینان و مقامات بلند پایه از سراسر دنیا شرکت می‌کنند. سازمان دهندگان می‌گویند وضعیت جاری به شکلی است که برای جلوگیری از تبدیل این کنفرانس بین المللی به عرصه‌ای سیاسی، مجبور به اتخاذ این تصمیم شده اند. ریچارد عطیه گفته است نمی‌خواهد توجه رسانه‌ها به مسائل سیاسی جاری بین واشنگتن و ریاض منحرف شود.
پیش از این کشور‌های عضو اوپک پلاس موافقت کردند تا تولید نفت را از ماه نوامبر به میزان ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند و سطوح مورد توافق برای ماه اوت را به عنوان پایگاه مرجع در نظر بگیرند. این اقدام، نشان دهنده تمایل کشور‌های تولیدکننده نفت برای جلوگیری از کاهش اخیر قیمت‌های جهانی است.
این تصمیم باعث شد تا مقامات آمریکایی به شدت از تصمیم ریاض انتقاد کردند، اکنون کشور‌های غربی به دلیل تحریم حوزه انرژی روسیه با افزایش بهای سوخت و تورم بالا دست به گریبان هستند و تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه می‌تواند باعث ایجاد رکود اقتصادی در این کشور‌ها شود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8261809/عربستان-از-آمریکایی‌ها-برای-حضور-در-کنفرانس-سرمایه-گذاری-دعوت-نکرد

دکمه بازگشت به بالا