اخبار بین المللی

انفجار‌های پیاپی صبح امروز چندین شهر اوکراین را لرزاند

انفجار‌های پیاپی صبح امروز چندین شهر اوکراین را
لرزاند
گاردین در گزارشی از چندین انفجار در شهرهای مختلف اوکراین خبر داد و نوشت که یک روز پس از حمله روسیه با هواپیماهای بدون سرنشین به چندین شهر در اوکراین، صبح امروز (سه‌شنبه) موج جدیدی از انفجارها در چندین شهر در سراسر اوکراین گزارش شده است.
این انفجار‌ها حوالی ساعت ۹ صبح به وقت محلی در کی‌یف گزارش شدند و پس از آن مقامات در «کریوی ری، دنیپرو، خارکف و میکولایف» هم گزارش انفجار‌هایی را دادند.
در میکولایف، این حمله یک ساختمان آپارتمانی را به کلی ویران کرد و به گفته یکی از شاهدان که با رویترز صحبت می‌کرد، حداقل یک مرد در این حمله کشته شد.
به گفته «کایریلو تیموشنکو» معاون دفتر رئیس‌جمهور اوکراین، «در دنیپرو، حملات، زیرساخت‌های انرژی را هدف قرار دادند که باعث خسارت جدی شد.»
در حال حاضر درباره انفجارها در «کریوی ری، دنیپرو» جزئیات کمی وجود دارد، و گاردین می‌گوید نیروهای روسیه روز سه‌شنبه حملات هوایی جدیدی را به تأسیسات انرژی اوکراین انجام دادند که باعث چندین انفجار در منطقه‌ای در شمال کی‌یف شد که در آن یک نیروگاه حرارتی وجود دارد.
روز گذشته هم شهردار کی‌یف اعلام کرد در حمله پهپادی به ساختمان مسکونی در کی‌یف، پایتخت اوکراین، دستکم ۱ کشته و ۳ زخمی گزارش شده است.
هفته گذشته نیز منابع خبری اعلام کردند در حالی که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، بار دیگر خواستار تقویت دفاع هوایی به واسطه کمک متحدان غربی شده است، حملات روسیه به اوکراین ادامه دارد و پهپاد‌های انتحاری، مناطقی از کی‌یف را هدف قرار می‌دهند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8261829/انفجار‌های-پیاپی-صبح-امروز-چندین-شهر-اوکراین-را-لرزاند

دکمه بازگشت به بالا