اخبار بین المللی

آمریکا بخشی از ذخایر نفتی خود را آزاد می‌کند

آمریکا بخشی از ذخایر نفتی خود را آزاد می‌کند
آمریکا اعلام کرد در راستای برقراری توازن در بازار نفت و پایین نگه‌داشتن قیمت نفت به اندازه کنونی، قصد دارد ۱۰ تا ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر نفتی خود را آزاد کند.
خبرگزاری بلومبرگ در پیامی توییتری اعلام کرد: «کاخ سفید ضمن اعلام این تصمیم در بخش انرژی گفته است قصد دارد تا ذخایر استراتژیک آمریکا را نیز پر کند.»
پیش از این کشور‌های عضو اوپک پلاس موافقت کردند تا تولید نفت را از ماه نوامبر به میزان ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند و سطوح مورد توافق برای ماه اوت را به عنوان پایگاه مرجع در نظر بگیرند. این اقدام، نشان دهنده تمایل کشور‌های تولیدکننده نفت برای جلوگیری از کاهش اخیر قیمت‌های جهانی است.
این تصمیم باعث شد تا مقامات آمریکایی به شدت از تصمیم ریاض انتقاد کردند، اکنون کشور‌های غربی به دلیل تحریم حوزه انرژی روسیه با افزایش بهای سوخت و تورم بالا دست به گریبان هستند و تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه می‌تواند باعث ایجاد رکود اقتصادی در این کشور‌ها شود.
در همین راستا روز گذشته «برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی، نسبت به تعامل سلاح میان واشنگتن و ریاض واکنش داد و خواستار توقف ارسال سلاح شد.
در مقابل هم «سهیل المزروعی» وزیر انرژی و زیرساخت امارات، مدعی شد تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت یک تصمیم کاملا فنی بوده است. پیش از این نیز «هیثم الغیص» دبیرکل سازمان اوپک اعلام کرده بود که تصمیم اوپک پلاس درباره کاهش تولید نفت تصمیم درست در زمان مناسب بوده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8261705/آمریکا-بخشی-از-ذخایر-نفتی-خود-را-آزاد-می‌کند

دکمه بازگشت به بالا