اخبار علمی پزشکی

باید فرهنگ گفت‌وگو را به جوان آموزش داد/اعتیاد به فضای مجازی درسطح جامعه نیازمند آسیب‌شناسی است

باید فرهنگ گفت‌وگو را به جوان آموزش داد/اعتیاد به فضای مجازی
درسطح جامعه نیازمند آسیب‌شناسی است
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: باید فرهنگ گفت‌وگو را به جوانان آموزش داد تا مسائل و مشکلات خود را مطرح و مذاکره کنند. ایجاد و تقویت نگرش مثبت در زندگی فردی و اجتماعی دانشجویان باید در دستور کار قرار گیرد و در کنار نقاط منفی به نقاط مثبت نیز توجه کرد و اعتدال را ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر عباس شیراوژن در نشست وبیناری با روسا و کارشناسان ادارات مشاوره و سلامت روان دانشگاههای علوم پزشکی اعلام کرد: در حال تهیه دستورالعمل مشترک با معاونت درمان هستیم که در بیمارستانها مجموعه ای شکل بگیرد که یکی از بخشهای آن، خدمت رسانی و همکاری با ادارات مشاوره است.
وی اظهار کرد: معاونت توسعه وزارت بهداشت اخیرا نامه ای فرستاده مبنی بر پیشنهاد درخصوص تحول و ساختارمند کردن بخش های مختلف که یکی از بخشها مشاوره است.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مدیریت منابع انسانی، سیاست کلی می باشد، اظهارکرد: باید به دانشجویان مسوولیت پذیری را آموزش داد و رسالت دفاتر مشاوره سلامت روان در این مسیر خطیر است.خشم و نفرت؛ عدم رضایتمندی، منفی نگری ، ناامیدی از آینده از جمله مواردی است که باید از طریق مداخله و مشاوره دادن، آنها را از افراد دور کرد و اگر بتوان احساس رضایت، ارتباط مفید و نگرش مثبت را در افراد به خوبی انتقال داد می توان مسیر موفقی را طی کرد.
این مقام مسوول مشکل بعدی را افراط در فضای مجازی دانست و گفت: اعتیاد به فضای مجازی در سطح جامعه، رویاپردازی که جامعه و جوانان دچار آن شده اند و عدم تلاش متناسب با رویاپردازی و نگرش منفی به جامعه ار دیگر مسائلی است که باید آسیب شناسی و در مسیر حل مشکلات تلاش کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، در این نشست، کارشناسان و روسای ادارات مشاوره و سلامت روان دانشگاههای علوم پزشکی به بیان پیشنهادات و راهکارهای لازم درخصوص ارتقای وضعیت عملکرد ادارات در حضور دکتر شیراوژن معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت پرداختند.
یادآوری برنامه عملیاتی، کمبود نیرو و عدم وجود مددکار، نیاز به تحول اداری، لزوم تجزیه و تحلیل آماری، لزوم استانداردسازی فضای فیزیکی مشاوره، ضرورت حمایت مالی و بودجه خاص برای مشاوره، نیاز به هماهنگی معاونت آموزشی با معاونت فرهنگی و دانشجویی، تهیه دستورالعمل جهت استفاده از مشاوران خوابگاهی از نیروی طرحی که ساکن خوابگاه می‌شوند و… از جمله اولویت‌های مربوط به موضوع سلامت روان دانشگاهها بود.
لزوم به‌روز رسانی حق‌الزحمه نیروهای مشاوره،ایجاد ردیف بودجه مشخص برای ادارات مشاوره، لزوم بودجه مشخص برای اجرای برنامه‌های خاص، ضرورت حق استقلال مراکز مشاوره، نیاز به بروزرسانی شیوه نامه‌ها و آیین نامه‌های ادارات مشاوره و اهمیت توجه به سلامت روان اساتید دانشگاه‌ها از دیگر مسائل مطرح شده از سوی کارشناسان ادارات مشاوره بود.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401072614398/باید-فرهنگ-گفت-وگو-را-به-جوان-آموزش-داد-اعتیاد-به-فضای-مجازی

دکمه بازگشت به بالا