اخبار بین المللی

پلیس دانمارک بخش اول تحقیقات نورد استریم را منتشر کرد

پلیس دانمارک بخش اول تحقیقات نورد استریم را منتشر
کرد
پلیس دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحقیقات تایید می‌کند که خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ در منطقه انحصاری اقتصادی دانمارک آسیب قابل توجهی دیده است و این خسارت ناشی از انفجار‌های قوی بوده است».
به گزارش اسپوتنیک، پلیس کپنهاگ و سرویس امنیتی پلیس نروژ یک تیم تحقیقاتی مشترک ایجاد خواهند کرد که تحقیقات را بر اساس یافته‌های اولیه ادامه خواهد داد. به گفته پلیس دانمارک، هنوز تصمیمی برای مشارکت سوئد و آلمان در تحقیقات گرفته نشده و مشخص نیست تحقیقات چقدر طول خواهد کشید.
در جریان نشست هفته انرژی روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داد که حملات «تروریستی» نورد استریم در راستای تضعیف امنیت انرژی در اروپا بوده است. الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه نیز می‌گوید طراحان حملات تروریستی نورد استریم اروپا را در فقر انرژی فرو برده اند.
اواخر سپتامبر، در خطوط لوله شبکه نورد استریم در دریای بالتیک نشتی گاز پیدا شد. این شبکه نقش کلیدی در ترانزیت گاز روسیه به اروپا دارد. مقامات سوئدی و دانمارکی مشکوک هستند که چنین حادثه‌ای نتیجه خرابکاری بوده باشد.
از سوی دیگر، دادستانی کل روسیه هم در حال بررسی حوادث خط لوله به عنوان «اقدامات تروریستی بین المللی» است. گفتنی است، دانمارک و سوئد روسیه را از پیوستن به تحقیقات خود منع کرده اند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262006/پلیس-دانمارک-بخش-اول-تحقیقات-نورد-استریم-را-منتشر-کرد

دکمه بازگشت به بالا