اخبار بین المللی

عقب نشینی آمریکا از سخنان بایدن علیه پاکستان

عقب نشینی آمریکا از سخنان بایدن علیه پاکستان
ویدنت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد اطمینان دارد که پاکستان می‌تواند زرادخانه هسته‌ای خود را کنترل کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: واشنگتن درباره تعهد اسلام آباد و توانایی این کشور برای تامین امنیت زرادخانه‌های هسته‌ای خود، اطمینان دارد.
او در ادامه افزود: آمریکا همیشه پاکستانی موفق و ایمن را به عنوان کشوری مهم برای تامین منافع آمریکا می‌نگرد و در بعدی گسترده‌تر، آمریکا برای همکاری بلند مدت با پاکستان ارزش زیادی قائل است.
پیشتر رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در تجمعات انتخاباتی دموکرات کنگره مدعی شد: پاکستان ممکن است یکی از خطرناک‌ترین کشور‌های جهان باشد، زیرا این کشور سلاح‌های هسته‌ای بدون هیچ انسجامی دارد.
وزیر انرژی پاکستان در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا آن را بی اساس و اتهام جدی علیه اسلام‌آباد خوانده و افزود: نظام ایمنی و محافظت از دارایی‌های اتمی پاکستان بسیار قوی و مطابق با استاندارد‌های جهانی است.
در همین راستا بیلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه از اظهارات رئیس جمهور آمریکا شگفت زده شده، تاکید کرد تا جایی که به موضوع امنیت و ایمنی دارایی‌های هسته‌ای پاکستان مربوط می‌شود، مقامات این کشور به همه استانداردهای بین‌المللی در تطابق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل کرده‌اند‌.
وزارت امور خارجه پاکستان نیز اعلام کرد روز شنبه ۲۳ مهرماه سفیر آمریکا در اسلام‌آباد را احضار کرده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262106/عقب-نشینی-آمریکا-از-سخنان-بایدن-علیه-پاکستان

دکمه بازگشت به بالا