اخبار بین المللی

رها شدن پناهجویان برهنه در مرز ترکیه و یونان صدای سازمان ملل را درآورد

رها شدن پناهجویان برهنه در مرز ترکیه و یونان صدای سازمان ملل
را درآورد
پس از پیدا شدن ۹۲ مهاجر برهنه شده در مرز ترکیه و یونان، کمیسریای پناهندگان سازمان ملل خواستار تحقیقات در این خصوص شد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر فیلیپو گراندی، رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرده است که «عمیقا از گزارش‌ها و تصاویر ناراحت کننده (مربوط به این رخداد) ناراحت است».
این دفتر همچنین اعلام کرد چنین رفتار «ظالمانه و تحقیرآمیز» با پناهجویان را محکوم کرده و خواستار تحقیقات کامل در مورد این حادثه است.
پلیس یونان روز شنبه اعلام کرد که یک گروه از مردان پناهجو که عمدتاً اهل افغانستان و سوریه بودند، روز جمعه در نزدیکی رودخانه «اوروس» در مرز بین یونان و ترکیه پیدا شدند. به گفته پلیس، روی بدن برخی از پناهجویان که با قایق‌های لاستیکی از رودخانه عبور کرده و وارد یونان شده بودند، صدمات فیزیکی دیده می‌شد.
نوتیس میتاراچی، وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان روز شنبه ضمن انتشار تصاویر پناهجویان در صفحه توییتر خود، ترکیه را به سوء استفاده از مهاجران متهم کرد. میتراچی نوشت: «رفتار ترکیه با ۹۲ مهاجری که امروز در مرز‌ها نجات دادیم، مایه شرم تمدن است. ما از آنکارا انتظار داریم این حادثه را بررسی کند و در نهایت از مرز‌های خود محافظت کند.»
ترکیه این توئیت را به عنوان «خبر جعلی» محکوم کرد و سخنگوی نخست وزیر این کشور، ادعای یونان را «بی‌اساس و دروغ» خواند. یونان که عضو اتحادیه اروپا است و ترکیه که متقاضی قدیمی پیوستن به این بلوک است، در سال‌های اخیر اختلافات مرزی متعددی بر سر مسائل مربوط به مهاجرت داشته اند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262107/رها-شدن-پناهجویان-برهنه-در-مرز-ترکیه-و-یونان-صدای-سازمان-ملل-را-درآورد

دکمه بازگشت به بالا