اخبار بین المللی

پیشنهاد قطع روابط اوکراین با ایران به زلنسکی

پیشنهاد قطع روابط اوکراین با ایران به زلنسکی
وزیر خارجه اوکراین پیشنهاد قطع روابط با ایران را به رئیس جمهور کشورش ارائه کرده است. 
به گزارش الجزیره، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در سخنانی گفت: پیشنهادی برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران به رئیس جمهور زلنسکی ارائه کرده‌ام.
وزیر امور خارجه اوکراین همچنین اعلام کرد که کشورش امروز رسما از اسرائیل می‌خواهد که سامانه‌های پدافند هوایی در اختیار آن‌ها قرار دهد.
پس از آنکه روسیه به چند شهر اوکراین حمله کرد، میخایلو بودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین، ایران را مسئول آنچه جنایات قتل اوکراینی‌ها توصیف کرد، دانست.
این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز سه‌شنبه ضمن رد ادعا‌های مطرح شده در خصوص استفاده از پهپاد‌های ایرانی در عملیات خود در اوکراین گفت روسیه از تجهیزات روسی با اسامی مربوط به این کشور استفاده کرده و هیچ اطلاعاتی در مورد ادعای خرید پهپاد‌های ایرانی توسط روسیه ندارد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در پایان نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا مدعی شد که بروکسل اطلاعاتی در مورد انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه در اختیار دارد و در صورت یافتن شواهد کافی مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی توسط روسیه «آماده اقدام» است.
او مدعی شد: اوکراین کاملاً متقاعد شده است که تحت این نوع حمله قرار دارد و به ارائه مدارک در این زمینه به ما ادامه خواهد داد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان پیش از این در موضوع اوکراین بار دیگر تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان سلاح برای به کارگیری در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده و موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مخالفت با تسلیح هر یک از طرفین این جنگ و با هدف توقف جنگ است.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در نشست خبری هفتگی خود گفت: ایران بار‌ها اعلام کرده که به هیچ یک از طرف‌های جنگ اوکراین سلاح صادر نکرده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262113/پیشنهاد-قطع-روابط-اوکراین-با-ایران-به-زلنسکی

دکمه بازگشت به بالا