اخبار بین المللی

نگرانی انگلیس از پیوستن خلبان‌های این کشور به چین

نگرانی انگلیس از پیوستن خلبان‌های این کشور به چین
مقامات انگلیس از پیوستن شماری از خلبانان بازنشسته نیروی هوایی سلطنتی انگلیس به چین ابراز نگرانی و بر ضرورت غیرقانونی شدن این اقدام تاکید کردند.
برخی رسانه‌های انگلیس از اقدام دولت چین در استخدام ۳۰ نفر از خلبانان زبده نیروی هوایی انگلیس برای آموزش ویژه خلبانان چینی با دستمزد بالا و حدود ۲۵۰ هزار پوندی خبر دادند که به نوشته آن‌ها هدف از استخدام آنان کسب آگاهی از نحوه عملکرد و چگونگی سرنگون کردن و نقاط ضعف هواپیما‌های جنگی کشور‌های غربی ازجمله انگلیسی شامل جت‌های تایفون، هری یر، تورنادو و جگوار است.
شماری از مقامات انگلیس ازجمله در وزارت دفاع این کشور با اشاره به اینکه چین از سال ۲۰۱۹ این رویکرد را به طور جدی در پیش گرفته است در این باره هشدار دادند و ممنوع شدن استخدام افراد بازنشسته ارتش را برای اینگونه اقدامات خواستار شدند.
به نوشته برخی رسانه‌ها، پیشنهاد‌های وسوسه کننده چین به خلبانان کنونی نیروی هوایی انگلیس نیز رسیده و زنگ هشدار قوی تری را برای این کشور به صدا درآورده است.
در همین راستا «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، همزمان با افتتاح کنگره ملی حزب جامعه چین در روز یکشنبه، خواستار توسعه سریع‌تر توان نظامی این کشور شد و با وجود افزایش تنش‌های نظامی با آمریکا بر سر تایوان، هیچ نشانه‌ای از تسلیم در سخنان خود نشان نداد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262129/نگرانی-انگلیس-از-پیوستن-خلبان‌های-این-کشور-به-چین

دکمه بازگشت به بالا