اخبار بین المللی

لاوروف: هیچ مفهومی برای تداوم حضور روسیه در غرب به شکل سابق وجود ندارد

لاوروف: هیچ مفهومی برای تداوم حضور روسیه در غرب به شکل سابق
وجود ندارد
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز سه‌شنبه در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاهی که برای اولین‌بار در دستگاه دیپلماسی پذیرفته شده‌اند، گفت: «هیچ حس و تمایلی برای تداوم حضور در کشور‌های غربی به شکل سابق وجود ندارد. کارمندان ما در شرایطی کار می‌کنند که به سختی بتوان این وضعیت را انسانی توصیف کرد. آن‌ها به طور مداوم برای کارمندان ما مشکل ایجاد کرده و آن‌ها را تهدید به حملات فیزیکی می‌کنند. آنچه مهم است این‌که در آن‌جا هیچ کاری وجود ندارد، زیرا اروپا تصمیم گرفته روابط خود با ما را مسدود و هرگونه همکاری اقتصادی را متوقف کند.»
طبق گزارش روسیا الیوم، لاوروف یادآور شد که ایالات متحده آمریکا فعالانه آماده شده و اروپا با رضایت کامل کودتای اوکراین را که با شعار‌های نازیسمی انجام شد پذیرفت و این به معنای یک چیز است؛ این‌که که غرب در کنار کسانی قرار گرفت که می‌خواستند نازیسم را احیا کنند.
وزیر خارجه روسیه افزود: «ما به زودی مرکز ثقل روابط خود را به کشور‌هایی که مایل به همکاری با ما بر اساس برابری، منفعت متقابل و جستجوی پروژه‌های مشترک امیدوارکننده هستند، منتقل خواهیم کرد.»
وی با اشاره به این‌که وزارت امور خارجه روسیه اکنون در حال انجام تغییر جهت گیری جغرافیایی فعالیت‌های خارج از کشور است، تأکید کرد که کشور‌های به اصطلاح جهان سوم (در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین) نیاز به توجه بیشتری دارند.
لاوروف اضافه کرد: «بسیاری از دیپلمات‌های روسیه به دلیل سیاست خصمانه غرب، زودتر از موعد مقرر، سفر‌های کاری خود را به خارج از کشور متوقف کرده اند.»
وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «مفهوم سیاست خارجی ما مستلزم تمرکز تلاش‌ها برای تضمین شرایط خارجی امن و مطلوب به منظور توسعه اقتصادی، بهبود رفاه شهروندان، حفاظت از آن‌ها و شرکت‌های خارج از کشور است.»
وی افزود: «بدون اغراق، ما در حال تجربه یک نقطه عطف یا بهتر است بگوییم یک دوره جدید هستیم که البته طولانی خواهد بود. در این شرایط نه تنها دفاع از منافع اقتصادی و اجتماعی کشور و شهروندان مهم است، بلکه همچنین احساس غرور ملی، افتخار و حفاظت از میراث تاریخی نیز مهم است.»
لاوروف تأکید کرد که رژیم کی‌یف سال‌هاست شهروندان روس را مورد آزار و اذیت قرار داده و زبان، آموزش، رسانه، فرهنگ و بسیاری موارد دیگر روسی را برای آن‌ها ممنوع کرده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262239/لاوروف-هیچ-مفهومی-برای-تداوم-حضور-روسیه-در-غرب-به-شکل-سابق-وجود-ندارد

دکمه بازگشت به بالا