اخبار بین المللی

ابراز نگرانی سازمان ملل از اخراج مهاجران ونزوئلایی‌ از آمریکا

ابراز نگرانی سازمان ملل از اخراج مهاجران ونزوئلایی‌ از
آمریکا
در حالی که صد‌ها مهاجر ونزوئلایی تحت یک سیاست جدید در هفته گذشته از آمریکا به مکزیک اخراج شدند، سازمان ملل ابراز نگرانی کرد که ظرفیت سرپناه‌ها برای پناهجویان بیش از حد تکمیل هستند و بسیاری از خانواده‌ها بدون محل اقامت در مرز رها شده‌اند.
به گزارش رویترز، رئیس بخش مهاجرت مکزیک در سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) همزمان با افزایش اعتراضات از شرایط در مرز مکزیک و آمریکا، در این باره اعلام کرد: «از زمان آغاز این سیاست در هفته گذشته، بیش از ۳ هزار ونزوئلایی به مکزیک بازگردانده شده‌اند.»
بر اساس طرحی دوجانبه که روز چهارشنبه اعلام شد، واشنگتن اعلام کرد که به ۲۴ هزار ونزوئلایی دسترسی هوایی به آمریکا می‌دهد، این طرح به مقامات آمریکا اجازه می‌دهد افرادی که در تلاش برای عبور غیرقانونیِ زمینی هستند را دستگیر و به مکزیک اخراج کنند.
سازمان بین‌المللی مهاجرت همچنین اعلام کرد قصد دارد با دولت‌های محلی برای افزایش فضای پناهگاه در «سیوداد خوارز و تیخوانا» – شهر‌های مرزی با تعداد زیادی مهاجر از ملیت‌های مختلف- همکاری کند.
به تازگی «هومبرتو پارازالس» شهردار شهر «سن پدرو تاپاناتپک» در جنوب مکزیک، اعلام کرد که جمعیت آن عملا دو برابر شده است و تخمین زده می‌شود ۱۴ هزار مهاجر در انتظار برگه تردد در جهت تلاش برای عبور از مرز آمریکا در این شهر مستقر هستند.
سیاست مرزی جدید آمریکا می‌گوید ونزوئلایی‌ها – که حدود ۷۵ درصد از مهاجران شهر را تشکیل می‌دهند – فقط در صورت درخواست آنلاین یا ورود هوایی می‌توانند از مرز عبور کنند، اما اوراق تردد که به مهاجران اجازه می‌دهد ۷ روزه مکزیک را ترک کنند، هنوز در دست است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262485/ابراز-نگرانی-سازمان-ملل-از-اخراج-مهاجران-ونزوئلایی‌-از-آمریکا

دکمه بازگشت به بالا