اخبار بین المللی

بحران انرژی، تقاضا برای چوب و اجاق در اسپانیا را افزایش داد

بحران انرژی، تقاضا برای چوب و اجاق در اسپانیا را افزایش
داد
روزنامه ال پاییس اسپانیا دیروز سه شنبه گزارش داد که بحران انرژی در اروپا منجر به افزایش قابل توجه هزینه هیزم در این کشور و همچنین افزایش تقاضا برای اجاق گاز شده است.
طبق گزارش سازمان مصرف کنندگان و کاربران اسپانیا (OCU)، قیمت هیزم در اسپانیا در ماه‌های اخیر به طور متوسط ​​بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.
این روزنامه در عین حال خاطرنشان کرد که روند مشابهی در سایر کشور‌های اروپایی نیز مشاهده شده است. به عنوان مثال در فرانسه قیمت گلوله چوب (چوب فرآوری شده) دو برابر شده و به ۶۰۰ یورو در هر تن رسید، مجارستان صادرات این محصول را ممنوع کرد و رومانی قیمت هیزم را تا شش ماه آینده محدود کرد.
اسپانیا با مشکل حاد افزایش قیمت‌ها نیز مواجه است. بر اساس گزارش موسسه ملی آمار اسپانیا (INE)، در ماه اوت، تورم برای مصرف کننده در این کشور به ۱۰.۵ درصد افزایش یافت که به طور قابل توجهی بر وضعیت اقتصادی شهروندان این کشور تأثیر گذاشت. محرک اصلی رشد قیمت در اسپانیا برق بوده است که قیمت آن در ۱۲ ماه گذشته ۴۹.۴ درصد افزایش یافته است.
پیشتر نیز، دولت اسپانیا در راستای اقدامات سراسری برای کاهش وابستگی و اتکای اروپا به واردات انرژی از روسیه و با هدف صرفه‌جویی در انرژی، استفاده از کولر و شوفاژ در ساختمان‌ها و ادارات دولتی را محدود کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262495/بحران-انرژی-تقاضا-برای-چوب-و-اجاق-در-اسپانیا-را-افزایش-داد

دکمه بازگشت به بالا