اخبار بین المللی

اعترافات جدید هواداران ترامپ در مورد حادثه حمله به کنگره

اعترافات جدید هواداران ترامپ در مورد حادثه حمله به
کنگره
یکی از اعضای حزب راستگرای افراطی “سوگند” روز گذشته در آخرین اعترافات خود گفته که پیش از حادثه حمله به کنگره در سال ۲۰۲۰ اعضای این گروه برای تایید گفته‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در مورد نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری به دنبال ایجاد رعب و وحشت میان قانونگذاران کنگره بوده‌اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، جیسون دولان، یک تفنگدار دریایی سابق ۴۶ ساله آمریکا که سال گذشته به حضور  خود در حادثه حمله به ساختمان کنگره در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعتراف کرده بود در آخرین جلسه دادگاه خود شهادت داد که به اعمال خشونت و توطئه برای فتنه انگیزی اقدام کرده است.
او در گفته‌های خود اعتراف کرده به دلیل ناراحتی شدید از شکست ترامپ در انتخابات هر شب از خانه خود با ارسال پیامک و یا پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی هواداران رئیس جمهور سابق آمریکا را به آغاز جنگ با دولت “غیرقانونی” بایدن دعوت می‌کرده است.
قانونگذاران آمریکا با گذشت نزدیک به دو سال از حادثه حمله به ساختمان اصلی کنگره در اعتراض به نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ هنوز به دنبال مدارک و اسنادی هستند که نشان دهد دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در ماجرا نقش داشته است.
اگر این اتهام به اثبات برسد به گفته بسیاری از کارشناسان آمریکایی ممکن است رئیس جمهوری سابق آمریکا محکوم به حبس و تحمل زندان شود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262428/اعترافات-جدید-هواداران-ترامپ-در-مورد-حادثه-حمله-به-کنگره

دکمه بازگشت به بالا