اخبار بین المللی

ژاپن: قویترین تسلیحات نظامی خود را برای مقابله با چین به کار خواهیم گرفت

ژاپن: قویترین تسلیحات نظامی خود را برای مقابله با چین به کار
خواهیم گرفت
مقامات دولتی ژاپن اعلام کردند برای مقابله با چین و کاهش نفوذ آن، قویترین تسلیحات نظامی خود از جنگ جهانی دوم تا به امروز را به کار خواهند گرفت.
به گزارش خبرگزاری رویترز، به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران این نگرانی مقامات ژاپن از زمان حمله روسیه به اوکراین تشدید شده است.
ژاپن رسماً از سال ۲۰۱۹ چین را به عنوان اصلی‌ترین دشمن خود در عرصه جهانی معرفی کرده است چراکه همواره نگران بوده که پکن از طریق فشار به تایوان و نوسازی و توسعه سریع تسلیحات و توانایی‌های نظامی خود به تهدیدی امنیتی برای ژاپن در منطقه تبدیل شود.
تاکاشی کاواکامی، استاد دانشگاه تاکوشوکو در توکیو در این باره گفت: ممکن است تا سال ۲۰۲۷ موازنه قدرت نظامی در جهان به نفع چین تغییر کند و در این صورت ژاپن برای دفاع از خود باید هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهد.
تحلیلگران سیاسی معتقدند تسلط چین بر منطقه تایوان می‌تواند به فاجعه‌ای سیاسی و ژئوپلیتیکی برای ژاپن تبدیل شود و می‌تواند تقریباً تمام نفت ژاپن و هر آنچه از نفت تولید می‌کند را به شدت به خطر بیندازد.
تسلط چین به تایوان همچنین به اعتقاد بسیاری از کارشناسان می‌تواند به دسترسی آزادانه به اقیانوس آرام غربی و پایگاه‌های نظامی موجود در منطقه منجر شود.
یکی از مقامات ارشد دولت ژاپن که حضور‌ی فعال در طرح‌های تقویت دفاع نظامی دارد در این باره گفت که تقریباً تمام صاحبنظران ژاپنی در مورد احتمال اتفاقاتی که ممکن است تا سال ۲۰۲۷ در عرصه نظامی حادث شود اتفاق نظر دارند و در مورد آن نگرانند.
وزارت خارجه چین، اما در واکنش به سخنان مقامات ژاپنی در بیانیه‌ای اعلام کرده که ژاپن هر بار به دنبال بهانه‌ای برای تقویت توان نظامی و گسترش تسلیحاتی خود در منطقه است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262400/ژاپن-قویترین-تسلیحات-نظامی-خود-را-برای-مقابله-با-چین-به-کار-خواهیم-گرفت

دکمه بازگشت به بالا