اخبار بین المللی

ارتش آمریکا در رده ارتش‌های بسیار ضعیف جهان است

ارتش آمریکا در رده ارتش‌های بسیار ضعیف جهان است
بنیاد تحقیقاتی هریتیج در آخرین گزارش خود عنوان کرد ارتش آمریکا در رده ارتش‌های ضعیف جهان است و برای دفاع از منافع ملی حیاتی این کشور بسیار ناتوان است.
به گزارش واشنگتن اگزمینر، این گزارش برای نخستین بار در یک دهه اخیر ارتش آمریکا را در رده بسیار ضعیف طبقه بندی کرده است.
در گزارش این بنیاد آمده است: ارتش آمریکا نسبت به نیرو‌های مورد نیاز برای دفاع از منافع ملی در صحنه جهانی در برابر چالش‌های واقعی در جهان امروز با خواسته‌ها و آرمان‌های آمریکا فاصله دارد و بسیار ضعیف است.
در این گزارش آمده است این نتیجه منطقی سال‌های استفاده مستمر، کمبود بودجه، اولویت‌های غیرضروری تعریف شده، تغییر ناگهانی سیاست‌های امنیتی، نظم و انضباط بسیار ضعیف در اجرای برنامه‌ها و عدم جدیت در تعریف یک ساز و کار برای امنیت ملی است.
بنیاد هریتیج برای رسیدن به نتیجه این تحقیقات توانایی ارتش را در مواجهه با دو درگیری بزرگ در جهان مورد بررسی قرار داده و اعلام کرده ارتش در معرض خطر برای رویارویی با یک درگیری بزرگ منطقه‌ای قرار دارد و برای حضور در دو درگیری تقریباً همزمان ناتوان است.
در این گزارش همچنین اعلام شده نظامیان نیروی هوایی و خلبانان جنگی رتبه بسیار ضعیف را دریافت کرده اند. نیروی دریایی و فضایی نیز در رده ضعیف در این گزارش طبقه بندی شده است.
در این گزارش همچنین توانایی هسته‌ای آمریکا در مقایسه با سایر کشور‌های جهان مورد بررسی قرار گرفته و اعلام شده توانایی هسته‌ای این کشور بیشتر به سمت حاشیه‌ای سوق داده شده و ضعیف ارزیابی می‌شود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262346/ارتش-آمریکا-در-رده-ارتش‌های-بسیار-ضعیف-جهان-است

دکمه بازگشت به بالا