اخبار بین المللی

لیز تراس: متاسفم، اما استعفا نمی‌دهم

لیز تراس: متاسفم، اما استعفا نمی‌دهم
لیز تراس، نخست وزیر انگلیس در بحبوحه اخبار منتشر شده مبنی بر کناره‌گیری، بابت تصمیمات اقتصادی خود عذرخواهی کرده، اما می‌گوید از موقعیت خود کناره‌گیری نخواهد کرد.
به گزارش الجزیره، تراس گفته است: «متاسفم که اشتباه کردم، اما کار درست در این شرایط ایجاد تغییرات است که من آن را انجام دادم». وی همچنین تاکید کرد: «من یک مبارز هستم و از موقعیت خود دست نمی‌کشم».
نخست وزیر انگلیس پس از عقب‌نشینی از طرح جنجالی خود برای کاهش مالیات افراد ثروتمند که مورد انتقاد شدید مردم قرار گرفت، امروز گفت: «سیاست ما با حمایت از گروه‌های آسیب پذیر مرتبط است و تصمیمات قبلی برای حمایت از این گروه‌ها اتخاذ شده است. من برای رسیدن به ثبات اقتصادی و حمایت از آسیب پذیرترین افراد تلاش می‌کنم».
لیز تراس در طول دوره کوتاه نخست وزیری خود، مورد انتقاد شدید مردم و کارشناسان اقتصادی واقع شده است. او پیش‌تر قرار بود مالیات افراد ثروتمند را کاهش دهد تا آن‌ها را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق کند.
این تصمیم با انتقادات شدید مواجه شده و در نهایت پس گرفته شد. با این حال، تنش‌های ایجاد شده در بازار انگلیس و تورم در کنار افت ارزش پوند همچنان از مسائل اصلی در این کشور هستند. انتقادات به سیاست‌های مالی تراس تا جایی بالا گرفته که رسانه‌های انگلیسی در روز‌های اخیر گزارش داده اند جلساتی غیر علنی برای تعیین نخست وزیر جدید تشکیل شده و نمایندگان در حال رایزنی برای انتخاب نخست وزیر دیگری هستند. گفتنی است، صحت این گزارش‌ها تایید نشده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262951/لیز-تراس-متاسفم-اما-استعفا-نمی‌دهم

دکمه بازگشت به بالا