اخبار بین المللی

گانتس: از اوکراین حمایت می‌کنیم، اما به آن سلاح نمی‌دهیم

گانتس: از اوکراین حمایت می‌کنیم، اما به آن سلاح
نمی‌دهیم
بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه گفت که تل آویو می‌خواهد به اوکراین در بحبوحه جنگش با روسیه کمک کند، اما اصرار داشت که سلاح ارائه نخواهد کرد.
گانتس گفت: «سیاست ما در قبال اوکراین تغییر نخواهد کرد – ما به حمایت و ایستادن در کنار غرب ادامه خواهیم داد، اما سیستم های تسلیحاتی ارائه نخواهیم داد.»
وی افزود: «ما از اوکراینی‌ها خواسته‌ایم اطلاعاتی را در مورد نیازهای خود به اشتراک بگذارند و پیشنهاد داده‌ایم که در توسعه یک سیستم هشدار اولیه نجات دهنده زندگی کمک کنیم.»
این اظهارات پس از آن مطرح شد که روسیه هشدار داد برنامه های ادعایی تل آویو برای تامین تسلیحات به کی یف همه روابط  بین مسکو و تل آویو را از بین می برد. پیش از این، «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه، تأمین تسلیحات اوکراین از سوی رژیم صهیونیستی را اقدامی بی‌پروا دانسته بود که روابط تل‌آویو و مسکو را از بین می‌برد.
شب گذشته، روزنامه هاآرتص به نقل از یک منبع ناشناس فاش کرد که رژیم صهیونیستی مکالمه تلفنی بین «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم و «الکسی رزنیکوف» همتای اوکراینی او را لغو کرده است.
رسانه‌های روسیه اواخر تیرماه گزارش دادند که وزارت دادگستری این کشور درخواست انحلال شعبه روسیه آژانس یهود رژیم صهیونیستی را داده است. اینترفکس گزارش داد که پرونده قضایی که در دادگاه مسکو تشکیل شده است به نقض قوانین روسیه مرتبط است.
وزارت دادگستری روسیه نیز اعلام کرد: آژانس یهود متهم به نقض قوانین روسیه از طریق فعالیت‌های خود است.
چندی پیش نیز روسیه به «آژانس یهود» در این کشور دستور داده بود تا تمام فعالیت‌های خود را در خاک روسیه متوقف کند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263005/گانتس-از-اوکراین-حمایت-می‌کنیم-اما-به-آن-سلاح-نمی‌دهیم

دکمه بازگشت به بالا