اخبار فضای مجازی

قهرمانی آسیا را خیلی راحت از دست دادیم/ پاداش مدال آوران را بعد از حضور روی سکو دادیم

قهرمانی آسیا را خیلی راحت از دست دادیم/ پاداش مدال آوران را
بعد از حضور روی سکو دادیم
سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری درباره اینکه نتایج وزنه‌برداران در قهرمانی آسیا چگونه بود، اظهار کرد: از روزی که کار را دست گرفتیم برنامه اصلی ما ساماندهی اردو‌های تیم ملی بود و ماحصل آن این شد که در این ۳ ماه چند اردو تدارک ببینیم تا در این اردوها، ورزشکاران را به لحاظ بدنی و ذهنی رشد بدهیم تا در مسابقات بهترین عملکرد را داشته باشیم.
در بحث نخبه های وزنه برداری دچار کمبود هستیم  
او افزود: تمام برنامه و هدف اصلی ما این بود تا در آسیا دوباره اقتدار خودمان را نشان دهیم و جز ۳ تیم برتر آسیا باشیم. بدون شک تیم ما باید قهرمان می‌شد، اما به دلیل اتفاقی که برای محمد زارعی در دوضرب به وجود آمد مفت پنجاه امتیاز از دست دادیم تا با اختلاف ۳۰ امتیازی نسبت به قزاقستان به جایگاه سومی برسیم. ما از ابتدا هم تیم را برای قهرمانی بسته بودیم. اگر بخواهیم واقعی به مسئله نگاه کنیم و صادقانه با مردم صحبت کنیم این است که فعلا وزنه‌برداری و وزنه‌برداران بر خلاف میل خودمان و به دلیل مشکلاتی که در این سالیان اخیر به وجود آمده به لحاظ کمی در بحث نخبه‌ها دچار کمبود هستیم. تلاش ورزشکاران  قابل تحسین بود، زیرا هر چه داشتند در روز مسابقات خودشان گذاشتند تا بهترین نتیجه را بگیرند.
میزان رکورد وزنه برداران را باید ارتقا بدهیم 
سرپرست فدراسیون وزنه برداری  ادامه داد: باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا دوباره سطح وزنه‌برداری را بالا بیاوریم و میزان رکورد ورزشکاران  را ارتقا دهیم، به خصوص در اوزان بالا باید به فکر ارتقای رکورد‌ها برای مسابقات جهانی باشیم تا در آنجا رکوردهایشان نزدیک به مدال باشد.
باید به اهداف مدنظر خود در مسابقات جهانی برسیم 
انوشیروانی بیان کرد: در این مدت مسابقات متنوعی برگزار شد که که وزنه‌برداران ما در آن‌ها حضور داشته‌اند به لحاظ ارتقای کیفی آنطور که می‌خواستیم پیش برویم. البته برای مسابقات جهانی پس از جلسه هیئت رئیسه و کمیته فنی تصمیماتی گرفته می‌شود و امیدواریم تیمی را اعزام کنیم که بهترین شرایط را داشته باشد. باید در اولین حضورمان در راه کسب سهمیه برای المپیک پیش‌رو به همه اهداف و هدف‌هایی که مدنظر ما است برسیم. جا دارد از همکاران خودم در فدراسیون، همچنین تمام عزیزان در کمیته‌های فنی، قهرمانان بزرگی که کنار ما بودند و کادرفنی تیم‌های ملی و خود وزنه‌برداران که برادرانه ما را همراهی می‌کنند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.
شرایط بانوان برای المپیک پاریس باید سازماندهی شود 
او درباره نتایج تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در قهرمانی آسیا، گفت: درخشش بانوان ما در منامه نمایانگر همه چیز است، زیرا بهترین نتیجه رسیدیم و مطمئنا اگر شرایط بانوان دوباره ساماندهی خوبی شود، قطعأ ما شانس خوبی برای المپیک پاریس داریم تا بتوانیم برای نخستین بار شاهد مدال‌آوری بانوان در این رویداد بزرگ باشیم. ۳ سهمیه در بخش بانوان داریم که باید بهترین برنامه‌ریزی داشته باشیم تا از آن بهترین استفاده را داشته باشیم تا در المپیک به اتفاقات بزرگی دست یابیم.
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری درباره اینکه حمایت‌ها از طرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک چگونه است، بیان کرد: جا دارد از حمایت وزیر ورزش، معاونین او و مسئولان کمیته ملی المپیک کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم، زیرا خالصانه از ما حمایت می‌کنند و امیدوارم تمام این حمایت‌ها و همراهی‌ها منجر به نتایج خوب و در حد انتظار ما باشد.
ما با مسئولان دوپینگ همکاری خواهیم کرد 
انوشیروانی  گفت: جلسات خوبی  در جریان مسابقات آسیایی با رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و رئیس کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا داشتیم و حتی در این میان هم با مسئولان وادا و حتی آژانس جهانی تست دوپینگ به صحبت پرداختیم. ما در آنجا به صراحت تمام و واضح عنوان کردیم زمانی که اردو‌های ما جریان دارد، هر زمان که مسئولان حوضچه آنتی دوپینگ مایل به حضور در ایران هستند و برنامه داشته باشند با آن‌ها همکاری خواهیم کرد تا بدون مشکلی به ایران سفر کنند.
مسئولان فدراسیون جهانی اعتمادشان را از ایران از دست داده بودند 
او ادامه داد: همچنین برای انتخابات پیش‌رو با مسئولان عالی‌رتبه فدراسیون جهانی صحبت داشتیم و تمام هدف ما این بود با این جلسات تنها صداقت خودمان را به آن‌ها نشان دهیم و به ما اعتماد کنند. برخی اتفاقات  باعث شده بود که آن‌ها اعتمادشان را به ایران از دست دادند و ما می‌خواستیم حُسن نیت خودمان را به آن‌ها اثبات کنیم. خوشبختانه در تمامی این جلسات و نشست‌های مشترک بهداد سلیمی و حسین رضازاده به عنوان عضو هیئت رئیسه آسیا حضور داشتند.  
مسئولان قبلی فدراسیون وزنه برداری به قول های خود عمل نکرده بودند 
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: خواستار این شدیم به ما دوباره اعتماد کنند اگر چه در گذشته قول‌هایی داده شده بود، اما به آن عمل نشد. آن‌ها اعتقاد داشتند در دوره‌های قبل دوستان صحبت می‌کردند و قول می‌دادند، اما به آن عمل نمی‌کردند و همین امر باعث دلسرد شدن آن‌ها از ایران شده بود. خوشبختانه صداقت ما را دیدند و از صحبت‌های ما استقبال کردند.  امیدوارم به امید خدا در آینده با این سیاست که با این عزیزان تعامل خواهیم کرد، بتوانیم شأن و شخصیت وزنه‌برداری را حفظ کنیم. ان شاالله مراوادات بیشتری بین ما و فدراسیون جهانی برقرار باشد تا بتوانیم پست‌های مهمی در آسیا و جهانی از آن خودمان کنیم. ضمن اینکه مسئولان فدراسیون جهانی اعتقاد دارند ایران باید در مدیریت وزنه‌برداری جهانی حضور فعال‌تری داشته باشد.
سهراب و کیانوش سرمایه های وزنه برداری هستند 
انوشیروانی درباره شرایط کیانوش رستمی و سهراب مرادی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان گفت: به نظرم در این مورد باید مدیر و سرمربی تیم ملی نظر بدهند و ما تنها سعی می‌کنیم کاری که به ما محول شده به خوبی پیش ببریم. ضمن اینکه سهراب و کیانوش سرمایه‌های ملی ما هستند و مردم از ما توقع دارند تا وزنه‌برداری در هر رقابتی بهترین نتیجه را بگیرد.
مجمع فوق العاده فدراسیون وزنه برداری هشتم آبان برگزار می شود 
او درباره اینکه چه زمانی مجمع فوق‌العاده این فدراسیون برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تصمیم داریم هشتم آبان ماه مجمع فوق‌العاده‌ای برای تصویب اساسنامه و همچنین آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران، داوران و مربیان برای حضور در انتخابات داشته باشیم. البته ما تابع تصمیمات نهایی وزارت ورزش هستیم.  
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری درباره اینکه آیا به مدال‌آوران پاداشی تعلق می‌گیرد یا خیر، اظهار کرد: ما در همان‌جا و طبق مصوبه و پولی که وزارت ورزش به ما داده بود پس از پایین آمدن از روی سکو مسابقات و بسته به مدال‌هایی که گرفتند چه در بخش بانوان و چه آقایان از آن‌ها تجلیل کردیم. حتی از کادرفنی هم بابت زحماتی که در این مدت کشیده بودند، تجلیل کردیم. همچنین تلاش کردیم از روزی که آمدیم بحث پرداخت حقوق‌ها منظم باشد، اگرچه مقدار حقوق‌ها را نیز افزایش دادیم. تلاش کردیم دوباره رضایت  ورزشکاران  را جلب کنیم. البته این مبالغ خیلی ناچیز است چرا که ارزش آن‌ها بیشتر از این مبالغ است. جدا از آن هدف ما این بوده اردو‌ها و اعزام به مسابقات را بیشتر از گذشته ارتقا دهیم. باید بپذیریم تمام مجموعه و با توجه به شرایط سختی که در کشور حکم‌فرما است به لحاظ اقتصادی همیشه رویکرد ما این بوده تا شرایط را بهتر کنیم.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262740/قهرمانی-آسیا-را-خیلی-راحت-از-دست-دادیم-پاداش-مدال-آوران-را-بعد-از-حضور-روی-سکو-دادیم

دکمه بازگشت به بالا